Vergeten?

Gebedsbroeders

Drie jongens - Drie posts per week - Onze overdenkingen - Jouw mening?

Mag ik je vertellen over mijn God?

Door: Mark WinkelaarVrijdag, 2 juli
Terug
Categorie: Algemeen, 21 keer gereageerd, 343 keer bekeken

Annuleren

God is de almachtige, Hij houdt het universum in stand, Hij is degene die onvoorwaardelijk lief kan hebben, Hij is liefde, Hij is de schepper, Hij is de Koning van de Joden en de Koning van het heelal, alles komt uit Hem voort, zonder Hem was er niets geweest en zonder Hem zal er ook nooit meer iets zijn. Hij is de ontwerper van elk mens, dier en plant, elke molecuul op deze aarde is ontworpen en tot stand gebracht door God. Niets heeft leven gekregen buiten God om, alles is door Hem en voor Hem geschapen. Wie zal tegen hem opstaan, de God van het heelal, wie zal Hem trotseren en er levend vanaf komen?  

Alle naties op de aarde zijn voor Hem een stofje, weggewaagd in een oogwenk. God is soeverein, niets van buiten hoeft zijn keuzes te beïnvloeden, Hij is de eeuwige; zijn bestaan houdt nooit op; het begin en het einde. Niemand heeft ooit zijn gezicht gezien, wel zijn er mensen geweest die een stukje van zijn glorie mochten aanschouwen. Hij is de rechtvaardige rechter, de genadevolle God, de liefdevolle redder en de beste Vader voor wie Hem kennen. Zijn liefde kent geen eind en zijn heiligheid geen grenzen, Hij is de grote strijder die je doet sidderen van angst en de held die je redt als de nood het hoogst is; en de nood is hoog.

Deze God, zal op een dag de hele aarde ter verantwoording roepen over het leven dat iedereen geleefd heeft, Hij zal rechtvaardig oordelen en niemand zal aan het oordeel ontkomen. Hij weet alles en houdt met alles rekening. Elk mensenleven schiet tekort, niemand loopt de eeuwigheid in vanwege zijn eigen goede daden, want iedereen loopt stuk op de zonde en houdt zich niet aan de wet van God. Daarom is de nood hoog! Besef dat dit leven een keer ophoudt en dat je eigen goede daden je niet gaan redden. De enige weg, de enige oplossing, het enige reddingsplan dat er voor ons is, dat is Jezus; Hij is de weg de waarheid en het leven, niemand zal bij God komen zonder bij Jezus te zijn geweest. Hij heeft de zonde van de wereld op zijn schouders genomen en heeft de straf daarvan ontvangen, van zijn eigen Vader. Jezus stond in onze rechtplaats en is veroordeeld voor alle verkeerde dingen die wij hebben gedaan. Hij redt ons van de veroordeling die wij hadden moeten krijgen. Roep God om hulp, keer je leven om en wees vrij van Gods oordeel. Laat je redden en volg Jezus! Lees de bijbel (begin in: Matthieu, Marcus, Lucas of Johannes) en ontdek wie Jezus en wie God is, leer Hem kennen en ontdek Gods plan met de wereld.


Gods zegen,


Mark Winkelaar

 

  

Gerelateerd

Reacties (21)

Reacties 1 - 20 van 21
vrijdag 2 juli, 09:44Nodoubt
"Hij is de rechtvaardige rechter, de genadevolle God, de liefdevolle redder en de beste Vader voor wie Hem kennen."

Yep. Apart he, die verschillende rollen van God. Hij kan de beste Vriend zijn die je hebt maar ook je ergste vijand....

Ik heb eens een illustratie gehoord die ongeveer als volgt gaat: een man redde eens een jongen uit het water na een auto ongeluk. Hij redde zijn leven.

Toen deze jongen opgroeide werd hij een zware crimineel die uiteindelijk de ergste wandaden beging en zich niet wilde beteren zelfs nadat hij al meerdere malen straf gekregen had. Hij kwam uiteindelijk voor de rechtbank te staan en wie was de rechter? Dezelfde man die hem vroeger van de verdrinkingsdood had gered, bleek nu zijn rechter te...

En het oordeel is: de doodstraf! Wat! Maar hoe kunt u dat doen meneer de rechter? U bent het toch die mij vroeger v.d. dood gered heeft?
Ja jongen, toen was ik je redder, maar nu ben ik je rechter.

God is genadig en red mensen. Gaan mensen laks met die grote gift om, dan zullen ontdekken dat God ook rechtvaardig is en niet met Zich laat spotten.

"45 Maar als die slaaf in zijn hart zou zeggen: Mijn heer blijft lang uit, en hij zou beginnen de slaven en slavinnen te slaan, en te eten, en te drinken en dronken te zijn, 46 dan zal de heer van die slaaf komen op een dag, dat hij het niet verwacht en op een uur, dat hij niet weet, en hij zal hem folteren en hem in het lot der trouwelozen doen delen. 47 Die slaaf nu, die de wil van zijn heer kende en geen toebereidselen getroffen heeft, of niet gedaan heeft naar de wil van zijn heer, zal vele slagen ontvangen. 48 Wie echter die wil niet heeft gekend en dingen heeft gedaan, die slagen verdienen, zal er weinige ontvangen. Van een ieder, wie veel gegeven is, zal veel geëist worden, en aan wie veel is toevertrouwd, van hem zal des te meer worden gevraagd." Lucas 12


ps: Jezus (en de Bijbelschrijvers) noemt zichzelf nooit 'koning v.d. Joden/Judeers'. Dat is alleen het kruisopschrift van Pilatus. Het was bedoeld als aanklacht tegen Jezus door de joden. Deze judeers wilden dat de aanklacht zou zijn: 'Hij heeft gezegd: ik ben de koning v.d. Judeers'.
(geen klein punt maar essentieel voor een juist begrip van een en ander)
vrijdag 2 juli, 19:54Jacqueline
Jezus is de Koning van de Joden en eens zullen de Joden Hem herkennen als hun Koning, sterker nog dat gebeurt nu al. (Zacharia 9: 9-10). Hij is ook Koning van de gelovigen uit de volken.
Mooi stukje Mark!
vrijdag 2 juli, 21:32Nodoubt
Jacqueline, je verwart Israël met die talmoed volgers die zich voordoen als nageslacht van Juda maar het niet zijn. (het zijn geen mensen afkomstig van Jakob/Israël->Juda)
Ze volgen ook niet de wet en de profeten v.d. God van Israël maar de talmoed v.d. goden uit Babylon. De meest antichristelijke satanische boekverzameling op de hele aarde.

Iemand die dat ook begreep was Maarten Luther. Door schade en schande wijs geworden, begreep Luther uiteindelijk wat voor een leugenaars 'de joden' eigenlijk zijn.

Jezus is Koning van Israël en dus de Israëlieten. En dat is heel wat anders dan joden/edomieten/khazaren anti-Christenen die Jezus haten en belasteren.

" 19 God, breng de zondaars om,
- weg uit mijn ogen, jullie die bloed vergieten -
20 ze spreken kwaadaardig over u,
uw vijanden misbruiken uw naam.

(een 'goede' jood spuugt en vloekt bij/met de naam van Jezus Christus, en dat is nog kinderspel voor ze)

21 Zou ik niet haten wie u haten, HEER,
niet verachten wie tegen u opstaan?
22 Ik haat hen, zo fel als ik haten kan,
ze zijn mijn vijand geworden. " Psalm 139

Amen.

"9 Ik weet van de ellende en de armoede waarin u verkeert, hoewel u rijk bent. Ik weet hoe u belasterd wordt door mensen die zich Joden noemen en het niet zijn, maar bij Satan horen." Openbaring 2

"9 Ik zal mensen laten komen die bij satan horen, leugenaars die zich Joden noemen en het niet zijn; zij zullen zich eerbiedig aan uw voeten neerwerpen en erkennen dat ik u heb liefgehad." Openbaring 3


De joden/edomieten/khazaran en hun baal geloof zijn altijd de vijanden van de Christenen geweest en het ware Israël. En dat zijn ze nog steeds, maar dat gaat niet altijd zo door zeggen de profeten.
zaterdag 3 juli, 00:45Mark Winkelaar
Lijkt mij een goede vergelijking Nodoubt, die van die jongen en de rechter.
Je hebt een redelijk duidelijke mening over 'nep-joden'. Kun je deze mensen niet schuiven onder het kopje onwetend? Of denk je dat ze bewust de waarheid opzij schuiven?

@ Jacqueline, wellicht dat we nog meemaken dat het grootste deel van Israël zich bekeert en tot Jezus keert.
zaterdag 3 juli, 10:45Nodoubt
@Mark, zodra iemand het heeft over 'de Joden' of 'de Nederlanders' ligt er een gevaar van 'alles op 1 hoop gooien' en dat is natuurlijk niet realistisch.
Maar ik heb het in eerste instantie over de harde religieuze/politieke kern die duivels goed weet wat ze geloven en wat ze doen. En al die andere mensen die zich identificeren met 'het joodse volk'? Daar zit van alles en nog wat tussen. Je kunt zelfs neger zijn en nog menen dat je jood bent... maar wat heeft dat nog met de Judeers uit de Bijbel te maken. Bovendien waren de echte Judeers uit de Bijbel nog maar een heel klein deel van het gehele Israël wat immers al in de ballingschap verstrooid was.

De farizeeërs/Joodse leiders ten tijde van Jezus wisten wel wat ze deden. Zelfs na de opstanding van Jezus (DE bevestiging van het gelijk van Jezus) gingen zij rustig door met liegen en moorden. De Christenen (Israëlieten die Christen werden, dus Judeërs en andere stammen van Israël) werden vervolgt door de Judese politiek invloed. Die invloed was ook achter de 'Romeinse schermen' actief lezen we in de Bijbel.
De evangelisten krijgen vaak 'joodse/Judese' tegenstand. Dan staat er bijv. in de Bijbel: maar de Joden stookten de mensen op tegen Paulus etc.

Jezus zegt aan het kruis: Vader vergeef ze want ze weten niet wat ze doen.
Dat slaat m.i. op de Romeinse soldaten en niet op de Joodse religieuze/politieke kliek. Die weten immers duivels goed wat ze doen.

"34 Jezus zei: 'Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen.'
De soldaten verdeelden zijn kleren onder elkaar door erom te dobbelen. " Lucas 23

"11 Terwijl de vrouwen onderweg waren, gingen enkele van de bewakers naar de stad. Daar vertelden ze de hogepriesters alles wat er gebeurd was. 12 Die vergaderden met de oudsten en besloten de soldaten een flinke som geld te geven 13 en hun op te dragen: 'Zeg maar: "Zijn leerlingen zijn 's nachts gekomen en hebben hem heimelijk weggehaald terwijl wij sliepen." 14 En mocht dit de prefect ter ore komen, dan zullen wij hem wel bepraten en ervoor zorgen dat jullie buiten schot blijven.' 15 Ze namen het geld aan en deden zoals hun was opgedragen. En tot op de dag van vandaag doet dit verhaal onder de Joden de ronde. " Mat. 28

Hoe ziek moet je zijn en hoe totaal in dienst van satan moet je zijn om het bewijs v.d. opstanding v.d. Romeinse soldaten te horen en je toch niet te willen bekeren? (die soldaten hadden geen reden om te liegen, er stond de doodstraf op slapen tijdens diensttijd)

Dat is de essentie van het Jodendom/Judaïsme. Het is puur satanisch en anti-Christelijk en kan en wil zich niet bekeren. God schept alles voor Zijn doeleinden. De Farao met zijn hart wat zich niet kon bekeren voor het ene doel en 'de voorwerpen van genade' die zich wel mogen bekeren voor het andere doel. (Romeinen 9)
zondag 4 juli, 00:14Jacqueline
De huidige Joden zijn afstammelingen van de Israëlieten en van bekeerlingen uit andere volken. Mensen die zich tot het jodendom bekeerden, delen ook in de afstammingslijn (o.a. door huwelijk met andere Joden). Kijk maar naar de voorbeelden in het Oude Testament, Rachab uit Jericho en Ruth uit Moab. Sterker nog, zij maken deel uit van de voorouders van Jezus (zie het geslachtsregister van Mattheüs). Juist als Joden Jezus gaan leren kennen als hun Heiland en Verlosser krijgen ze weer zicht op het Bijbelse jodendom. Het Bijbelse jodendom is wat Jezus leert en wat je terug kunt lezen in de bergrede en in de eerste vijf boeken van Mozes, de Thora. Niet alles wat in de Talmoed staat is verkeerd, er staan ook mooie dingen in, maar het zijn regels van mensen en niet van God, het mag niet op de plaats komen van de Tenach (Oude Testament). Het Bijbelse jodendom leidt vanaf Genesis 3: 15 naar Jezus toe, dit geldt niet voor het rabbijnse jodendom (hoewel er ook rabbijnen zijn, die het Bijbelse jodendom als basis nemen). De rabbijnen zijn ook gewoon mensen die oprecht zoeken naar God en die Jezus als hun Messias mogen leren kennen. Juist als joodse mensen tot bekering komen, worden hun ogen geopend en worden zij weer teruggeënt op de edele olijfboom Israel. Samen met de Christenen die ook op de olijfboom zijn geënt, zal het worden één volk, één kudde onder één (goede) herder. Lees Romeinen 11: 24.
Als Jezus aan het kruis de woorden spreekt: "Vader vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen" geldt dat in de eerste plaats voor Zijn volk de Joden. Natuurlijk hebben ook de Romeinse soldaten vergeving nodig. Vergeving wordt ons allemaal aangeboden. Wij hebben allemaal Jezus aan het kruis genageld. Dus je zou ook kunnen zeggen: "Vader vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen" slaat op de hele mensheid, op jou en mij. Ook Stefanus spreekt bij zijn steniging de woorden: " Heer reken hun deze zonde niet aan". (Handelingen 7: 60). Deze woorden golden voor de joodse raad (het Sanhedrin), die verantwoordelijk was voor zijn steniging. Saulus was ook bij de steniging aanwezig en nota bene hij is later door de Heer geroepen zijn dienaar te worden. Juist Paulus heeft het evangelie naar de volken gebracht. Lees ook de toespraak van Petrus in Handelingen 3: 13 - 20.
God heeft zijn eigen volk de Joden, lees Israëlieten (de 10 stammen van Israel en de 2 stammen van Juda, Juda en Benjamin) door de eeuwen heen bewaard om hen weer thuis te brengen in hun eigen land, het land Israel om hen daar weer te herstellen en Zich aan hen te openbaren. In Israel, in Jeruzalem zal Jezus ook weer terugkomen om Zijn Rijk hier op aarde te vestigen. Wat God beloofd heeft aan Abraham en de Israëlieten zal niet worden herroepen maar worden vervult.

Nog veel zou ik hierover kunnen schrijven maar dat zou te diep voeren en te uitgebreid zijn om hier op de homepage te zetten. Wie het kan vatten, vatte het.
zondag 4 juli, 09:11Nodoubt
Zozo een aardig verhaal hoor. Jammer dat er geen snars van klopt.

Een paar puntjes:

-Bijbels Jodendom: bestaat niet. Er bestaat alleen een Bijbelse Israelische Christelijke God en Godsdienst. Jodendom is een veel latere term die slaat op de godsdienst van Babylon vermengt met de rabbijnse verzinselen.

-Bijbels Jodendom: is een oxymoron, net zoiets als een maagdelijke hoer. De morele leerstellingen v.d. talmoed staan haaks op de morele leerstellingen v.d. Bijbel. Dat is onverenigbaar.

-talmoed, staan ook wel mooie dingen in... tja, dat hangt van je perspectief af. Een satanist zal de satansbijbel en aanverwante boekjes ook wel mooi vinden.

-Jodendom, begrijp je wel dat dit een zeer recente term is? En dat er in de Bijbel pas over Judeers wordt gesproken nadat het koningshuis van Juda in de ballingschap in Babylon is gekomen? (waar ze veel van de smerige Babylonische satansdienst hebben geleerd)

-Abraham was geen Jood, Jakob was geen Jood, Jezus was geen Jood. Iedereen die hier meer van wil weten kan ik een paar korte verhandelingen toesturen waar aan de hand v.d. Bijbelteksten duidelijk blijkt dat Jezus niets met het Jodendom te maken heeft. Jezus is een Nazorener, een Galileer, een Israëliet die de wet van God, Zijn Vader opnieuw kwam uitleggen en verduidelijken en vervullen (waar van toepassing).

"Als Jezus aan het kruis de woorden spreekt: "Vader vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen" geldt dat in de eerste plaats voor Zijn volk de Joden."

Dat is niet wat er staat. Er staat: ""34 Jezus zei: 'Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen.' De SOLDATEN verdeelden zijn kleren onder elkaar door erom te dobbelen. " Lucas 23"

Wie wist er niet wat ze deden? De Romeinse soldaten. Keer op keer blijkt dat de religieuze joodse maffia zeer goed wist wat ze aan het doen waren.

"God heeft zijn eigen volk de Joden, lees Israëlieten"

Nogmaals, je moet leren dat 'de Joden' niet Gods volk zijn maar ISRAEL. En onder de Judeers ten tijde van Jezus waren er ook Israelieten uit het '2 stammenrijk'. Maar de meeste Israelieten waren daar al niet meer aanwezig maar 'in de Griekse verstrooiing'.

Nogmaals, JODEN dat is een veel latere term en slaat tegenwoordig niet meer op een onderdeel van Israel maar op talmoed liefhebbers. De talmoed, een boek wat incest etc goedkeurt. Iedereen die hier wat meer info over wil kan ik dat e-mailen.

Nogmaals ISRAEL is Gods volk. De hedendaagse Joden stammen daar niet vanaf, misschien nog een uiterst klein deel wat vast houd aan de torah en daarom door de rest enorm gediscrimineerd wordt. (er is nergens zoveel discriminatie als in de joodse staat 'israel').
Er zijn zelfs Joodse bronnen over bekend die duidelijk maken dat een jood en een oude israeliet 2 heel verschillende zaken zijn. Jodendom is in de kern een EDOMIETISCHE club met veel import van bijvoorbeeld de TURKS/RUSSISCHE KHAZAREN die zich tot de talmoed fabels bekeerden.

De Edomieten (kern van het Jodendom) zijn afstammelingen van Ezau. En wat zegt God over Ezau? Hetzelfde wat jij zegt?

"Vergeving wordt ons allemaal aangeboden. " ???

Ik lees heel andere dingen in de Bijbel. Dat zou je ook eens moeten gaan lezen en geloven.

"11-12 en al voor ze geboren waren en nog niets goeds of slechts hadden gedaan, werd haar gezegd: 'De oudste zal de jongste dienen.' Gods besluit blijft namelijk van kracht: God kiest een mens niet uit op grond van zijn daden, maar omdat hij hem roept. 12 [11-12] 13 Zo staat er ook geschreven: 'Jakob heb ik liefgehad, ESAU heb ik GEHAAT.'
14 Moeten we dan zeggen dat God onrechtvaardig is? Natuurlijk niet. 15 Hij zegt immers tegen Mozes: 'Ik ben barmhartig voor wie ik barmhartig wil zijn, ik schenk genade aan wie ik genade wil schenken.' 16 Alles hangt dus af van God en zijn barmhartigheid, niet van de wil of de inspanning van de mens. 17 Zo zegt hij volgens de Schrift tegen de farao: 'Ik heb u alleen maar aangesteld om u mijn macht te tonen en om iedereen op aarde te laten weten wie ik ben.' " Rom. 9


Er staan vele dingen geschreven over Ezau en de Edomieten. Het blijkt dat God ze haat en GEEN vergeving aan ze geeft. Een erg mooi boek hierover is Obadja. Geweldig boek! Enorm veelzeggend en vol belofte!
God vergeeft satan en zijn kinderen niet en zij willen die vergeving ook niet echt.
Dit is de uitverkiezing van God. Dus pas op met ondoordachte onBijbelse uitspraken zoals: "iedereen wordt vergeving aangeboden". Dat is zo onBijbels als de talmoed is.

Verder zou ik ook nog dingen kunnen schrijven over Ruth/Moab en waarom dat ook Israelieten waren maar dan woonachtig in het gebied van Moab, net als Elimelek en Noömi. Als er iets duidelijk was voor die mensen dan was het wel dat je niet zomaar met alles en iedereen mocht trouwen. Lees daar de wetten van God maar eens op na. En kijk eens naar 'de racist' Abraham als hij zijn knecht laat zweren dat hij geen vrouw uit de omliggende goddeloze volken haalt voor zijn zoon...
Maar ja, dat gaat nu iets te ver om daar nog verder over uit te weiden.


ps: Bijbels jodendom: HAHAHA! levende doden, maagdelijke hoeren, kleine groten, slechte goeden. satanische christenen etc.
maandag 5 juli, 14:45kees
Beste Nodoubt,

Je hoeft het niet met iemand eens te zijn,
maar dan hoef je dat niet op zo'n grofe manier neer te schrijven,
want als je reaktie's zo grof zijn heb ik geen zin om ze te lezen en er over na te denken of je gelijk hebt.

Groetjes,
en Gods zegen toegewenst,
Kees.
maandag 5 juli, 21:42Nodoubt
Beste Kees,

Ja ik wordt altijd een tikkeltje fel als men Jezus Christus als een Jood bestempeld of iets wat daar op lijkt. Is dat dan hetzelfde als 'grof'?

Als je mijn reactie niet wilt lezen is dat prima natuurlijk. Maar oordeel niet te snel. Ga je eens verdiepen in wat de Joodse religie inhoud. Misschien dat je dan andere dingen 'grof' gaat vinden.

Maar als je iemand bent die niet goed kan oordelen maar alleen op het uiterlijk, de vorm afgaat... bekijk het dan maar verder. Geloof wat je wil geloven.

Groet,
Nodoubt
maandag 5 juli, 22:53Sjoerd
Nodoubt, graag wat info over bovenstaande op de mail.

Dank.
dinsdag 6 juli, 08:24Nodoubt
Sjoerd,

Ja weet je wat! Ik zal hier binnenkort eens wat over online zetten en hier de link plaatsen. Dan kan iedereen die nog onbekend is met deze materie eens zien wat het woord GROF zoal kan betekenen.
dinsdag 6 juli, 20:12Nodoubt
Hier is wat meer info te vinden:

http://tinyurl.com/39vqgzl/grabbelbak.html

En als je er een slecht gevoel van krijgt dan mag je mij de schuld geven.
woensdag 7 juli, 14:18Nodoubt
En als het goed is werkt het nou ook goed in andere browsers dan firefox.
donderdag 8 juli, 12:26Gabrielle
Helemaal mee eens Mark..
vrijdag 9 juli, 17:48Mark Winkelaar
Hey Nodoubt,

Waren de joden in Jezus' tijd ook al 'niet Israël' ?
Tegenwoordig kan men ook genetisch vaststellen of iemand jood is of niet, aan de hand van DNA.

En als veel joden niet het volk van israël zijn, waar zijn ze dan wel?
vrijdag 9 juli, 20:21Nodoubt
Hoi Mark W,

"Tegenwoordig kan men ook genetisch vaststellen of iemand jood is of niet, aan de hand van DNA. "

Volgens bepaalde Joodse bronnen is het juist niet goed mogelijk om de meeste Joden te kunnen identificeren via DNA. Dit omdat er nogal een rassenvermenging heeft plaatsgevonden in al die eeuwen. Maar wat is dan eigenlijk de insteek? Hebben ze een 'DNA sample' van Jakob om mee te vergelijken...? Lijkt me toch sterk. Dus ze zullen waarschijnlijk alleen kijken of er sprake is van een gemeenschappelijk genen pakket.
Maar hier weet ik verder bijzonder weinig van af dus laat maar.

"Waren de joden in Jezus' tijd ook al 'niet Israël' ? "

Niet alle Joden waren destijds Israel. Daar zijn vele aanwijzingen voor. Hier zijn er een paar voor je:

" 6 Maar het is niet mogelijk, dat het woord Gods zou vervallen zijn. Want niet allen, die van Israël afstammen, zijn Israël, 7 en zij zijn ook niet allen kinderen, omdat zij nageslacht van Abraham zijn, maar: Door Isaak zal men van nageslacht van u spreken. 8 Dat wil zeggen: niet de kinderen van het vlees zijn kinderen Gods, maar de kinderen der belofte gelden voor nageslacht. 9 Want er ligt een belofte in dit woord: omstreeks deze tijd zal Ik komen en Sara zal een zoon hebben. 10 Maar dit niet alleen; daar is ook Rebekka, bevrucht van één man, onze vader Isaak. 11 Want toen de kinderen nog niet geboren waren en goed noch kwaad hadden gedaan - opdat het verkiezend voornemen Gods zou blijven, niet op grond van werken, maar op grond daarvan, dat Hij riep, - 12 werd tot haar gezegd: De oudste zal de jongste dienstbaar zijn, 13 gelijk geschreven staat: Jakob heb Ik liefgehad, maar Esau heb Ik gehaat.
14 Wat zullen wij dan zeggen: Zou er onrechtvaardigheid zijn bij God? Volstrekt niet! 15 Want Hij zegt tot Mozes: Over wie Ik Mij ontferm, zal Ik Mij ontfermen, en jegens wie Ik barmhartig ben, zal Ik barmhartig zijn. 16 Het hangt dus niet daarvan af, of iemand wil, dan wel of iemand loopt, maar van God, die Zich ontfermt. " Romeinen 9

Dit gaat over de kinderen v.d. belofte. Dat is een bloedlijn DNA etc. Via Abraham naar Izaak naar Jakob.
Waarom niet naar Ezau? Moet je God vragen. Want God besloot al voor wie de belofte zou gelden toen de kinderen nog geeneens geboren waren... uitverkiezing.

En ook Jezus zelf maakt opmerkingen die hier over gaan:

"25 Jezus antwoordde hun: Ik heb het u gezegd en gij gelooft het niet; de werken, die Ik doe in de naam mijns Vaders, die getuigen van Mij; 26 maar gij gelooft niet, omdat gij niet tot mijn schapen behoort. 27 Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven. " Joh. 10

Waarom konden heel veel Judeers (Joden) Jezus niet begrijpen en aannemen? Omdat ze niet tot Zijn kudde behoorden.

De kudde Israël.

"30 En zij zullen weten, dat Ik de HERE, hun God, met hen ben, en dat zij, het huis Israëls, mijn volk zijn, luidt het woord van de Here HERE. 31 Gij toch zijt mijn schapen, de schapen die Ik weid; gij zijt mensen en Ik ben uw God, luidt het woord van de Here HERE. " Ez 34

Voor meer info moet je zelf op zoek gaan, ik kan het je van harte aanraden.

http://tinyurl.com/39vqgzl/grabbelbak.html

Vriendelijke groet,
Nodoubt
zaterdag 10 juli, 23:53Mark Winkelaar
Nodoubt,

Ik weet ook niet precies hoe dat werkt met dat DNA, dus ik kan er verder ook weinig over zeggen. Ik hoorde het toevallig van een betrouwbaar iemand.

Over Esau, de stammen werden na esau ingedeeld. Zou je dan niet kunnen zeggen dat iedere jood die na Jakob bij een stam hoort bij het echte Israël hoort? Want als je bij een van de 12 stammen hoort, dan stam je af van Jacob.

En over de tekst van Jezus ben ik het niet met je conclusie eens. je zegt dat Jezus met 'zijn kudde' het volk van Israël bedoelt. Ik geloof ook eeuwig leven te hebben, dus volgens deze tekst hoor ik ook bij de kudde. Maar ik hoor niet bij het Israël, ik ben geen jood. Dus volgens mij klopt jouw beredenering niet.

Mark
zondag 11 juli, 16:22Nodoubt
Mark W,

Een paar punten:

-de indeling v.d. stammen van Israel heeft niets met Esau te maken maar alleen met de kinderen van Jakob die dus de 'stamvaders' werden.

-een 'Jood' is een moderne term die meestal een aanhanger van het judaisme aanduid.

-De Bijbel spreekt niet over Joden maar over Judeers. Omdat er sprake is van VERWARRING (geestelijk babylon) hebben veel Bijbel vertalers de fout gemaakt om de hedendaagse term Jood te gebruiken voor het oorspronkelijke woord Judeer.

-Een Judeer was in eerste instantie een nakomeling van de stamvader Juda. Maar is later gaan betekenen een inwoner van de provincie/streek Judea.
De streek werd genoemd naar de stam Juda. Het was oorspronkelijk het gebied wat toegewezen was aan die stam.
In de loop v.d. geschiedenis kwam er een 2 stammenrijk. Kortom mensen van Juda en Benjamin en Levi en diverse andere mensen uit Israel die daar gingen wonen, zijn bekend geraakt als Judeers.
Maarrrrr later zijn er ook nog niet-Israelische volken bekend komen te staan onder de term 'Judeers'.
Zoals Edom, het nageslacht van Ezau.
Maar zoals Paulus al zegt: niet alles wat Israel heet is ook echt nageslacht van Jakob/Israel. En de belofte geld dus niet voor iedereen die maar bekend is komen te staan onder de naam Judeer.


"En over de tekst van Jezus ben ik het niet met je conclusie eens. je zegt dat Jezus met 'zijn kudde' het volk van Israël bedoelt."

Zeg ik dat of zegt de Bijbel dat?

"Ik geloof ook eeuwig leven te hebben, dus volgens deze tekst hoor ik ook bij de kudde."

De schapen van God herkennen Zijn stem.
Wie zijn de schapen die horen naar de stem van de Herder? Wie hebben al die eeuwen lang Gods woorden bewaard?

De Chinezen?
De Turken?
De Indiers?
De Joden?
De Afrikanen?
De Indianen?
De etc.?

"15 Wanneer gij Mij liefhebt, zult gij mijn geboden bewaren. 16 En Ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere Trooster geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn, 17 de Geest der waarheid, die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet; maar gij kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn.
18 Ik zal u niet als wezen achterlaten. Ik kom tot u. 19 Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer, maar gij ziet Mij, want Ik leef en gij zult leven. 20 Te dien dage zult gij weten, dat Ik in mijn Vader ben en gij in Mij en Ik in u.
21 Wie mijn geboden heeft en ze bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en wie Mij liefheeft, zal geliefd worden door mijn Vader en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren. 22 Judas, niet Iskariot, zeide tot Hem: Here, en hoe komt het, dat Gij Uzelf aan ons zult openbaren en niet aan de wereld? 23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft. " Joh. 14

Nogmaals: welke mensen hebben al die eeuwen lang Gods woorden in de Bijbel bewaard en zelfs verspreid over de wereld?
zondag 11 juli, 18:21Mark Winkelaar
Nodoub,

Werd de term judeër al gebruikt in de tijd van Esther?

Koning Ahasveros zei tegen koningin Ester en tegen de Jood Mordechai: 'Hamans bezittingen heb ik al aan Ester gegeven en hijzelf is aan de paal gehangen omdat hij de Joden om het leven wilde brengen. (esther 8:7)

"En over de tekst van Jezus ben ik het niet met je conclusie eens. je zegt dat Jezus met 'zijn kudde' het volk van Israël bedoelt."
Zeg ik dat of zegt de Bijbel dat?

Dat zeg jij, de bijbel zegt 'de kudde', jij maakt daar Israël van. Het zou net zo goed de kudde van alle gelovigen zijn, wat mij logischer lijkt, vanwege het argument dat ik eerder gaf.


De schapen van God herkennen Zijn stem.
Wie zijn de schapen die horen naar de stem van de Herder? Wie hebben al die eeuwen lang Gods woorden bewaard?

De Chinezen?
De Turken?
De Indiers?
De Joden?
De Afrikanen?
De Indianen?
De etc.?

De christenen?

Mark
zondag 11 juli, 20:33Nodoubt
Mark W,

"Werd de term judeër al gebruikt in de tijd van Esther?"

Ja, toen de Judeers in de ballingschap terechtkwamen werd die term populair. (De mensen uit Judea, je weet wel, de Judeers.)


"Dat zeg jij, de bijbel zegt 'de kudde', jij maakt daar Israël van"

Nee mark echt niet. Ik had je toch al een duidelijke Bijbeltekst hierover gegeven? Nou ja, nogmaals dan en nog eentje erbij:

"30 En zij zullen weten, dat Ik de HERE, hun God, met hen ben, en dat zij, het huis ISRAELS, mijn volk zijn, luidt het woord van de Here HERE. 31 Gij toch zijt MIJN SCHAPEN, de schapen die Ik weid; gij zijt mensen en Ik ben uw God, luidt het woord van de Here HERE. " Ez 34

"24 Hij antwoordde: 'Ik ben alleen gezonden naar de VERLOREN SCHAPEN van het VOLK van ISRAEL.'" Mat. 15:24


"De christenen?'

Ja, maar welke volkeren zijn door de geschiedenis heen voornamelijk Christen geweest? De negers? De Joden?
Of in elk ras van mensen, elk volk - gelijk? Was en is het Christendom altijd in elk ras van mensen even populair? Of kan er geconstateerd worden dat alleen in bepaalde rassen/vokeren het Christendom en dus GODS WOORD bewaard is gebleven?

Met wie heeft God Zijn eewigdurend verbond gesloten?

" 1 Ik vraag dan: God heeft zijn volk toch niet verstoten? Volstrekt niet! Ik ben immers zelf een Israëliet, uit het nageslacht van ABRAHAM, van de stam Benjamin. 2 God heeft zijn volk niet verstoten, dat Hij tevoren gekend heeft. Of weet gij niet, wat het schriftwoord zegt in (de geschiedenis van) Elia, als hij Israël bij God aanklaagt: 3 Here, uw profeten hebben zij gedood, uw altaren hebben zij omvergehaald; ik ben alleen overgebleven en mij staan zij naar het leven. 4 Maar wat zegt de godsspraak tot hem? Ik heb Mij zevenduizend man doen overblijven, die hun knie voor Baäl niet hebben gebogen. 5 Zo is er dan ook in de tegenwoordige tijd een overblijfsel gelaten naar de verkiezing der genade. 6 Indien het nu door genade is, dan is het niet meer uit werken; anders is de genade geen genade meer. 7 Wat dan? Hetgeen Israël najaagt, heeft het niet verkregen, maar het uitverkoren deel heeft het verkregen, en de overigen zijn verhard, 8 gelijk geschreven staat:
God gaf hun een geest van diepe slaap,
ogen om niet te zien en oren om niet te horen,
tot de dag van heden. " Rom 11.

Gods verbond met ABRAHAM en zijn LETTERLIJKE LIJFELIJKE FYSIEKE NAGESLACHT van VLEES EN BLOED.

"1 Toen Abram negenennegentig jaar was, verscheen de HEER aan hem en zei: 'Ik ben God, de Ontzagwekkende. Leef in verbondenheid met mij, leid een onberispelijk leven. 2 Ik wil met jou een verbond aangaan en ik zal je veel, heel veel NAKOMELINGEN geven.' 3 Abram boog zich diep neer en God sprak: 4 'Ik doe jou deze belofte: je zult de STAMVADER worden van een MENIGTE VOLKEN. 5 Je zult voortaan niet meer Abram heten maar Abraham, want ik maak je de vader van VELE VOLKEN. 6 Ik zal je bijzonder vruchtbaar maken. Er zullen veel volken uit je voortkomen en onder je nazaten zullen koningen zijn. 7 Ik sluit een verbond met jou EN met je nakomelingen, met alle komende generaties, een eeuwigdurend verbond: ik zal jouw God zijn en die van je nakomelingen." Gen 17

"1 Ik spreek de waarheid in Christus, ik lieg niet, want mijn geweten betuigt mij dit mede door de heilige Geest: 2 ik heb een grote smart en een voortdurend hartzeer. 3 Want zelf zou ik wel wensen van Christus verbannen te zijn ten behoeve van mijn BROEDERS, mijn VERWANTEN naar het VLEES; 4 immers, zij zijn ISRAELIETEN, hunner is de aanneming tot ZONEN en de heerlijkheid en de VERBONDEN en de WETGEVING en de eredienst en de BELOFTEN: 5 hunner zijn de VADEREN en uit hen is, wat het VLEES betreft, de Christus, die is boven alles, God, te prijzen tot in eeuwigheid! Amen. " Rom. 9

Gods Geest van duidelijkheid en inzicht voor jou toegewenst Mark!
Reacties 1 - 20 van 21

Reageer op deze blog





"));