Jezus Christus heeft aan het kruis, naast al onze zonden ook alle ziektes gedragen.
Wil je graag op deze stelling reageren, maar kan dit niet door alleen een antwoord te geven? Dan kan je een berichtje achterlaten bij de post 'Stelling week 40'
Victor Dupon

Zondag,
4 mei 2008

Victor Dupon

De afgelopen maanden kwamen er veel dingen op mij af. Zo had ik o.a. de beslissing genomen om op kamers te gaan, omdat mijn ouders gaan verhuizen naar het westen.Ik vroeg God waar hij wilde dat ik ging wonen. Zwolle was een logische keus geweest, gezien mijn school daar gevestigd is. Toen ik bad kreeg ik erg het verlangen om in Kampen te gaan wonen, ik had er namelijk een warm gevoel bij. Ja hoe leg je dat uit?  

 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg. Spr. 3:6

Na er lang voor gebeden te hebben, kwam er een vriend naar mij toe die een beeld had gezien, die betrekking op mij had. De persoon zei dat ik binnenkort op mijn tussen bestemming was. Gelijk dacht ik aan Kampen en er kwam een brede lach op mijn gezicht. Hij wist overigens niets van Kampen. Het kwam ook precies op tijd, want ik begon er die afgelopen dagen wakker van te liggen. Niet veel later had ik definitief een kamer gekregen. God had mijn vraag bevestigd, en in mijn hart ervoer ik blijdschap en vrede. Een goed teken…

 De God die mijn sterke vesting is baant een volmaakte weg voor mij…

2 Sam 22:33

 

Nu zag ik hier duidelijk Gods hand in. Mensen geloven in leiding van God, maar als het om leiding van God gaat in zogenaamde ‘partnerkeuze’ of de ‘ware’ zijn de meningen verdeeld. In de Bijbel zijn er namelijk weinig voorbeelden van huwelijken waar Gods leiding in zit. Zelf vind ik het verhaal van Rebekka Genesis 24 erg duidelijk. Abraham stuurt een knecht op pad om een vrouw voor zijn zoon Isaak te gaan zoeken. De knecht van Abraham vraagt de Heer om een teken, en de Heer geeft het teken zoals de knecht het gevraagd had. Zo wist de knecht dat Rebekka de vrouw was voor Isaak. Alles volgens de wil van God. Lees Gen 24:43-51.

 

Als God ons in kleine dingen leid, waarom zou hij dan een grote keuze als een relatie en huwelijk niet leiden? Ik ben erg benieuwd naar jouw antwoord. Misschien wil je even vertellen hoe jij de (volgens jou naar Gods wil) zogenaamde ‘ware’ hebt gevonden. Of als jij er niet in gelooft ben ik ook benieuwd naar je argumenten.

 

Groet,

Victor 

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'gebed':

Reacties (21)

Reactie van Lucifer

Hallo Victor,

"Mensen geloven in leiding van God ......."

Dat is wel erg kort door de bocht. Had geschreven 'sommige mensen' was het minder betweterig overgekomen.
Ik geloof er in elk geval niet in, maar dat was natuurlijk al duidelijk.

Mijn ware heb ik gevonden nu ruim 15 jaar geleden toen ik Laura in hartje A'dam tegen kwam en ze mij verzocht of ik haar kon helpen. Als Spaanse die uiterst gebrekkig Nederlands sprak en van de wal in de sloot was beland (prostitutie) zat ze financieel en psychisch aan de grond. Was gelijk verliefd op haar en dat is in feite nog steeds zo. Ze is vanaf de eerste dag nooit meer bij me weggegaan.
Daar had ik gods wil niet bij nodig dan alleen m'n Eigen wil.

Groet, David

zondag, 4 mei 2008 - 23:27
Reactie van Victor

He Lucifer,

Zo'n verhaal hoor ik niet vaak. Bijzonder..
Voor christenen is het (als het goed is) wel erg belangrijk om de wil van God te doen. Anders kunnen ze denk ik net zo goed stoppen met christen zijn..

groet

maandag, 5 mei 2008 - 10:26
Reactie van Lucifer

Hallo Victor,

Mogelijk heb je gelijk vanuit je geloofsovertuiging. Kan ik niet over oordelen.
Maar wat ik me oprecht afvraag is 'waarom christenen het als belangrijk ervaren' de wil van god na te komen. Wat is die ervaring dat dit zo belangwekkend is dan?
En kom aub niet aan met bijbelse citaten, want dat weet ik wel.
Gewoon een antwoord vanuit je hart.

Groet, David

maandag, 5 mei 2008 - 12:44
Reactie van Dirk Jan

Hoi Victor,

Wat bedoel je precies met 'de ware'?
Ik geloof niet dat er één persoon op deze aarde rondloop die God voor jou heeft uitgekozen. Ik denk zelf dat je gewoon de ruimte hebt om je eigen keus te maken.
Zo zie ik het. Voor mij was de vraag wel: Is zij de vrouw met wie ik verder wil leven en kunnen in ons leven samen God aanbidden. Want dat is voor mij het belangrijkste (voor haar ook).
Ik heb natuurlijk wel gebeden en Gods leiding gevraagd. Die heb ik ook ervaren tijdens onze verkering. Maar niet zozeer concreet zo van: God die mij letterlijk vertelde dat Hij haar voor mij bestemd had.

Trouwen betekent volgens mij in dat verband dat je zegt: Ja, jij bent voor mij de ware, de enige, zolang ik leef.
Een menselijke keuze, maar natuurlijk genomen vanuit mijn relatie met God.
Hij staat in mijn leven op 1.

groet Dirk Jan

maandag, 5 mei 2008 - 15:14
Reactie van Victor

He Lucifer,

Een antwoord uit mijn hart. Ik vind het gewoon bijna 'eng' om zonder iemand te leven die mijn leven leid. Ik heb zeg maar gewoon een herder nodig, die ik volgen wil. Die mij beschermt, naar me luistert, en zorgt dat ik niet afdwaal vanwaar het veilig is. En ik heb ervaren dat dat bij God is, in elk opzicht van mijn leven. Het is een wetenschap en een gevoel. Dus waarom..? Omdat het gewoon goed en vertrouwt voelt om te doen wat Hij wil. Het geeft me rust.

Gr. Victor

maandag, 5 mei 2008 - 18:02
Reactie van Victor

Hee DJ,

Eerlijk gezegd ben ik er niet over uit. Ik heb nog steeds dan deze vraag:
Als God ons in kleine dingen leid, waarom zou hij dan een grote keuze als een relatie en huwelijk niet leiden?

Want hoe zit het dan met het verhaal van Isaak en Rebekka?
Je zegt zelf leiding te hebben ervaren..dus dan toch wel? of..? Daar ben ik wel benieuwd na:) Ma goed, ik snap dat je hier niet in details wilt treden.

Gr. Victor

maandag, 5 mei 2008 - 18:15
Reactie van Annalien

Hee Victor,

Goed verhaal! Heel herkenbaar, tenminste voor mij.. ik ben ervan overtuigd dat God óók leidt in relaties en huwelijken. Inderdaad, als Hij je wil leiden en wil helpen bij grote en kleine dingen in je leven.. waarom dan juist niet bij een keuze voor het leven; zoals een huwelijk tussen twee mensen?!

Zelf heb ik 'dé ware' nog niet gevonden. Ik denk (net als DJ) niet dat er één persoon is op aarde die voor mij bestemd is.. Maar waarom niet bidden om iemand naast je waarmee jij samen een christelijk huwelijk kunt aangaan, iemand waarmee jij God kunt aanbidden, prijzen en danken?? Als je dat aan Hem voorlegd, geloof ik dat Hij dat zeker niet zal weigeren!!:)

Geloof je zelf dat God kan én wil leiden in relaties en huwelijken? Ik lees uit je verhaal dat je veel vertrouwen haalt uit het verhaal van Isaak en Rebecca.. heel goed. Maar dat was toen, in die tijd. God sprak persoonlijk tegen Abraham. Maar nu, levend in 2008, een antwoord vanuit je hart?! Hoe denk je er dan over??

Bless

maandag, 5 mei 2008 - 19:01
Reactie van Victor

He Annelies,

Aan je eindvraag merk ik dat je het in 2008 toch anders vind, dan toen. Is het ook. Maar hebben we dan nu niet de Heilige Geest? Ik ben ook ff nieuwsgierig naar het verhaal van dj over leiding die hij ervaarde.

Gr. Victor

maandag, 5 mei 2008 - 19:51
Reactie van Folkert

he victor

ik geloof wel dat God je daar in leid, mits je daarvoor openstaat natuurlijk. maar ik vind het wel lastig om daar in inde goeie keuzes te maken. maar goed ik probeer op te vertrouwen dat God me daar in helpt.

mooi interessant stukje!

gr folkert

dinsdag, 6 mei 2008 - 03:18
Reactie van Lucifer

Hallo Victor,

Dank voor je oprechte antwoord.

Wat ik mij evenwel afvraag is waarin wij zo verschilend zijn in onze aanbidding en het geloof?
Dat jij god beleeft als de 'goede herder' en 'raadgever', geloof ik wel. Daar ben ik wel van overtuigd.
Daarentegen beleef ik Satan als mijn goede herder en raadgever die ik aanbid. Niet als onstoffelijk wezen, maar gewoon als de ultieme onderbewuste energiebron vanwaar het leven is opgebouwd.

Hoe komt het dat jij in die 'goede god' geloof hecht en ik deze vage figuur afschilder als een door de mens verzonnen geest?
Zo verschillend lijken we niet en redelijk goed aan elkaar gewaagd. Je komt mij over als redelijk intelligent en iemand die de logica van het leven begrijpt, doch wel vertrouwd op een personage dia alleen in de bijbel is opgetekend als zijnde een 'hemelse vader', doch waarvan geen enkel bewijs geleverd kan worden dat hij ook bestaat anders dan het woord in de bijbel en je eigen geloof.
Als god bv niet werd aangeduid als zijnde een onzichtbare goede geest maar als een boom, had je dus daar je leven aan willen geven. Ik ervaar dat als ongeloofwaardig en onbegrijpelijk.

Groet, David

dinsdag, 6 mei 2008 - 07:46
Reactie van Victor

'komt mij over als redelijk intelligent en iemand die de logica van het leven begrijpt, doch wel vertrouwd op een personage dia alleen in de bijbel is opgetekend als zijnde een 'hemelse vader', doch waarvan geen enkel bewijs geleverd kan worden dat hij ook bestaat anders dan het woord in de bijbel en je eigen geloof.'

Hierin ben ik het niet met je eens. Als ik iets geloof, heeft dat een reden. De reden en zijn de juist de bewijzen. Voor mij is het bewijs de schepping, zieken die genezen, demonen die uitgedreven worden in de naam van Jezus. Hoe ik zie dat God mensen levens kan veranderen. Daarnaast voel ik God ook af en toe. Voor mij persoonlijk meer dan genoeg bewijs.

Dus die 'hemelse vader' , is een echte omschrijving van hoe God gekend wil worden. En zo laat hij zich ook kennen door zijn eigenschappen..Hij zorgt voor mij! Jij ervaart dat niet, omdat je geen relatie hebt met God, omdat je het bestaan van God ontkent, bewust of onbewust. Dat vind ik jammer, maar dat neem ik je natuurlijk niet kwalijk. Het is een eigen keuze. Die respecteer ik.

'Daarentegen beleef ik Satan als mijn goede herder en raadgever die ik aanbid. Niet als onstoffelijk wezen, maar gewoon als de ultieme onderbewuste energiebron vanwaar het leven is opgebouwd.'

Zou je dit is toe kunnen lichten? Mijn vraag is: Herken je Satan als een persoon? Of wie denk je dat de Satan is?

Groet, Victor

dinsdag, 6 mei 2008 - 23:20
Reactie van Lucifer

Hallo Victor,

"Zou je dit is toe kunnen lichten? Mijn vraag is: Herken je Satan als een persoon? Of wie denk je dat de Satan is?"

Schreef hier reeds eerder over.
Nee, zie 'Satan' als een metaphoor. Een metaphoor van wat je als mens graag wil en menseigen is, maar wat door m.n. de christenen gezien wordt als 'slecht', 'kwaadaardig' en 'leugenachtig'.
Het is het negatieve oergevoel in de mens wat ik naar boven tracht te halen en te vermengen met de Tegenkracht 'God'. God, het 'goede', het 'liefdevolle' en het 'positieve'. Maar ook zie ik dit zuiver als metaphoor.
Beiden oergevoelens te vermengen kan je alles bereiken wat Jij wil omdat beide de energie is die bij alle mensen aanwezig is.

Groet, David

woensdag, 7 mei 2008 - 09:45
Reactie van Victor

De modern satanistische filosofie is gebaseerd op verzet tegen de 'morele hypocrisie' van de gevestigde religies. Dr. LaVey noemde dit een morele hypocrisie omdat deze religies alles wat volgens hem natuurlijk is in de mens, de natuurlijke instincten zoals lust en de wil tot macht, als zondig beschouwen. Bron: Wikipedia

Dit probeer je te zeggen neem ik aan. Doen wat jezelf, voor je eigen belang gaan. Opzich heel logisch, zo overleeft de mens. Bijvoorbeeld het protectionisme in de internationale handel d.m.v. heffen van invoerrechten. Ieder land wil zijn eigen economie beschermen, zodat de eigen mensen in het land aan het werk kunnen en hun brood kunnen verdienen. Ander voorbeeld is anti dumping, het opzettelijk dumpen van producten op buitenlandse markten, tegen belachelijk lage prijzen in andere landen om de plaatselijke concurrentie uit te schakelen. Waaronder ook in ontwikkelings landen. Moet je is kijken wat daar voor ellende uit komt. Allemaal door de eigen wil van de mens. Het individualisme wat ook in het satanisme centraal staat.
'Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt: ontucht, zedeloosheid en losbandigheid, afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit, afgunst, bras- en slemppartijen, en nog meer van dat soort dingen.'

Maar dat is juist wat de wereld kapot maakt. En dat is ook wat Satan wil: iedereen en alles kapot maken, voordat hijzelf op een dag voorgoed vernietigt word..
Maar jij ontkent (denk ik) onbewust het bestaan van deze Satan die God uit de hemel verstoten heeft en iedereen het leven zuur wil maken.

Gr. Victor

woensdag, 7 mei 2008 - 15:10
Reactie van Victor

@ folkert

Ja..het blijft lastig natuurlijk. Maar uiteindelijk ook je verstand gebruiken. Voel ik wat voor die persoon? En: wat vind ik zo leuk aan die persoon? Als het goed is vind je die persoon niet alleen 'leuk', omdat je zogenaamd 'vlinders' hebt. Maar vind je het innerlijk/uiterlijk ook heel mooi, toch?
Volgens kunnen we ons ook goed vergissen in iemand, als ons gevoel alleen gebasseerd is op het uiterlijk.

Gr.Victor

woensdag, 7 mei 2008 - 16:54
Reactie van Lucifer

Hallo Victor,

Je begon heel aardig en samen met m'n vriendin die naast me zit knikten we alleen maar. Tot dat ik onderstaande passage aantrof..............

'Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt: ontucht, zedeloosheid en losbandigheid, afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit, afgunst, bras- en slemppartijen, en nog meer van dat soort dingen.'

Met dit soort totale onzinnigheid komen met name de christenen op de proppen als zou dat gerelateerd zijn aan het satanisme. Je begrijpt er gelijk zo velen geen enkele moer van, maar denkt het te begrijpen.
Wat jij 'ontucht' noemt, doen wij inderdaad, maar jij gaat al uit van het negatieve karakter wat het woord in zich herbergt. Typisch.
'Zedeloosheid en losbandigheid'. Ook dat is de mens eigen, maar de woorden zijn bedacht door tegenstanders van de menselijke aard en hebben een wel haast negatieve klank die alleen gerelateerd is aan alles wat met godsdiensten te maken heeft.
'Afgoderij en toverij'. Ja, in de ogen van de christenheid zeer zeker. Ongeacht dat men niet precies weet wat er onder wordt verstaan, het wordt hen immers verboden door de bijbelse god dat te beoefenen(!), kunnen ze niet weten wat er onder wordt verstaan. Jij dus ook niet.
De rest van je inhoudloze gezever is mij niet eens de moeite daar serieus op in te gaan, maar geef toe dat wij satanisten in de ogen van de christenen natuurlijk maar 'raak' leven en vrij zijn in onze seksualiteit van welke hoedanigheid dan ook. Dat stimuleren we ook omdat het aan de mens eigen is. Dat men meer wil dan men al heeft is ook een aan de mens eigen deugd en daar is niets mis mee.

"Maar jij ontkent (denk ik) onbewust het bestaan van deze Satan die God uit de hemel verstoten heeft en iedereen het leven zuur wil maken."

Wanneer respecteer je nou eens anderen die niet het geloof in god hebben? Of ga jij anderen vertellen waarin ze moeten geloven en op welke wijze?
Jij hoeft mij geen woorden in de mond te leggen wat ik wel of niet zou moeten geloven. Dat bepaal ik zelf!

Groet, David

donderdag, 8 mei 2008 - 00:23
Reactie van Victor

Ik vind het jammer dat je zo'n toon aanslaat. Ik zou je ook naar de mond kunnen praten, en dan had je alleen maar geknikt en zou er geen verschil tussen ons zijn.
Ik leg je niets op, ik geef alleen feedback op een reactie van jouw.

'Wanneer respecteer je nou eens anderen die niet het geloof in god hebben? '

Ik respecteer je ook, maar heb wel een eigen mening/gedachtegang over het satanisme. Een mening kan ook discriminerend zijn. Mijn mening word beïnvloed door wat ik geloof, ook zie dat het daadwerkelijk waarheid is in de wereld waar de Bijbel over spreekt.

Het moge duidelijk zijn, dat jij daar anders over denkt;)

donderdag, 8 mei 2008 - 15:17
Reactie van Lucifer

Hallo Victor,

"Ik respecteer je ook, maar heb wel een eigen mening/gedachtegang over het satanisme."

Het is prima dat je een eigen mening hebt, mits die in overeenstemming is met de bijbel natuurlijk. Blijft er weinig van over 'die eigen mening'. Want je mag eigenlijk niets meer wat aan de mens eigen is.
Maar van respect merk ik weinig, wanneer 'christelijke links' wel mogen blijven staan, maar wanneer ik links geef van mijn overtuiging ze worden verwijderd.
Is dat het 'respect' van christenen?
Leg me dat eens uit?

Groet, David

zaterdag, 10 mei 2008 - 00:47
Reactie van Victor

Hallo Lucifer,

Veel christenen en niet-christenen bekijken de website en wij als gebedsbroedersteam willen volledig achter de inhoud kunnen staan van websites die wij laten zien op Gebedsbroeders.nl, dit vanuit een stukje verantwoordelijkheid ten opzichte van de bezoekers en vanuit onze eigen visie. Achter de satanistische inhoud van de weblog en fora's die jij bezoekt en onderhoudt kunnen wij ( het gebedsbroedersteam ) niet achter staan. We hopen dat je begrip hebt voor de situatie.

Groetjes Victor, namens het Gebedsbroedersteam

zaterdag, 10 mei 2008 - 14:39
Reactie van Lucifer

Hallo Victor,

Nee, daar heb ik geen enkel begrip voor en dat is eens en te meer verteld door mij en anderen.
Enerzijds schrijven/zeggen jullie dat iedereen vrij moet zijn in zijn/haar uitingen van geloofsovertuigen, maar wanneer het een overtuiging is die haaks staat op wat jullie zelf geloven, dan is het 'een grens te ver'. Dat is pure censuur en in strijd met de 'vrijheid van meningsuiting'.
Jullie bepalen niet waar een ander in moet geloven, danwel op welke wijze dat geloof beleden moet worden, maar dat doen jullie wel door elke keer aan te geven wat wel en niet mag.
Als je een open discussie wil, dus ook met anders-gelovigen, zal je er in moeten toestemmen dat die ander ook vrij moet zijn over zijn/haar geloof, cq overtuiging te kunnen verhalen, maar dat wordt aan banden gelegd als jullie je daar niet in kunnen vinden. Gevolg is dat een open en eerlijke discusie niet mogelijk is.
Enerzijds roep je op tot respect door anders-gelovigen - eis je dat zelfs - naar de christen toe, maar doet daar zelf niet aan mee, maar verdraaid de woorden dat je wel respect hebt naar de mens daarachter. Dat is dus niet zo omdat die anders-gelovige een is met zijn/haar overtuiging.
Ik heb getracht inzicht te geven in waar ik van overtuigd ben en wanneer er vragen komen waar men het een en ander kan vinden en ik dat op geef, wordt het vervolgens verwijderd.
Wat je bewerkstelligd is dat ik OF dit weblog dan maar verlaat omdat jullie die vrijheid van geloofsovertuiging niet wensen te respecteren OF ik nog feller leer trek wanneer naar christenen toe.
Dat heb je zelf in de hand.

Groet, David

zondag, 11 mei 2008 - 01:38
Reactie van Noah

Een beetje laat, maar ik kwam dit tegen en vond het wel erg sterk :-P. Ik kon ze jullie niet onthouden:


Hoe komt een goede Christen aan een vrouw?

1 Vind een prostituee en trouw met haar. (Hosea 1:2)

2 Koop een stuk land waar je een vrouw bij krijgt. (Boaz: Ruth 4:5-10)

3 Dood een willekeurige man en neem zijn vrouw. (David: 2 Samuël 11)

4 Spreek af dat je zeven jaar zult werken om met een vrouw te mogen trouwen. Laat je beetnemen zodat je met de verkeerde vrouw trouwt, en werk vervolgens nog eens zeven jaar voor die vrouw met wie je eigenlijk wilde trouwen. Inderdaad: veertien jaar hard

5 Als je iemand ziet die je leuk vindt, ga naar huis en zeg tegen je ouders: 'Ik heb een leuke vrouw gezien. Ga haar voor me halen.' Als je ouders tegenstribbelen, zeg je gewoon: 'Ga haar halen. Ze bevalt me.' (Simson: Richteren 14:1-3)

6 Ga naar een feest en verstop je. Zodra de vrouwen verschijnen om te gaan dansen, grijp je er eentje en voer je haar mee om haar tot je vrouw te maken. (Richteren 21:19-23)

7 Zoek een aantrekkelijke krijgsgevangene, neem haar mee naar huis, scheer haar hoofd, knip haar nagels en geef haar nieuwe kleren. Dan is ze van jou. (Deuteronomium 21:11-13)

8 Zoek een man met zeven dochters en imponeer hem door zijn kudde water te geven. (Mozes: Exodus 2:16-21)

9 Word keizer van een enorm rijk en houd een Bibolse schoonheidswedstrijd. (Ahasveros: Esther 2:3,4)

10 Laat God een vrouw voor je maken terwijl je slaapt. Maar pas op: het is wel een fikse rib uit je lijf. (Adam: Genesis 2:21-24)

woensdag, 2 juli 2008 - 21:52
Reactie van Victor

Haha, humor op Gebedsbroeders!

Dank je voor je leuke bijdrage;)
We hebben de Bijbelse antwoorden nu gewoon op een rijtje.

Gr. Victor

woensdag, 2 juli 2008 - 22:38