Jezus Christus heeft aan het kruis, naast al onze zonden ook alle ziektes gedragen.
Wil je graag op deze stelling reageren, maar kan dit niet door alleen een antwoord te geven? Dan kan je een berichtje achterlaten bij de post 'Stelling week 40'
Mark Winkelaar

Vrijdag,
3 oktober 2008

Mark Winkelaar

Enjoy!

Ik heb gister een leuke dag gehad.
Het ziet er heel droog uit nu ik het opschrijf, maar ik heb echt genoten van die dag. Dat kwam door de mensen bij mij op school. Ik heb die dag echt gelachen met, en genoten van de mensen in mijn klas. Die dagen daarvoor was ik nog bezig met het leren kennen van die lui. En vond ik het nog niet echt leuk om in de klas te zitten. Ik heb er ook met God over gesproken. Ik vroeg of Hij het contact wat wilde verbeteren.
Ik voelde me echt verwend, alles in mijn leven gaat goed en dan vraag God om een stuiver bij mijn spaargeld te doen. Maar Hij deed het wel! (dat geloof ik :)

 

In de trein zat ik er over na te denken. Waarom zou God mij hiermee helpen? Paulus en al die andere gemartelde figuren in de bijbel hadden het zwaar te verduren, maar stonden desondanks sterk door de kracht van God en ik zeur over een sociale klik met mijn klas.

Toen dacht ik aan een tekst die ik wel eens gehoord had. (en vaak gelezen)
 nl: Jes 38: 15-20 
Maar mijn Heer zei: ‘Tijd om te leven! ... Maar hij die leeft – leeft! – zal u loven

Dit zijn de woorden van Hizkia die zojuist 15 jaar bij zijn leven kreeg aangeplakt van God. Hij had gesmeekt en hij mocht leven!

Ik geloof dat God de God van leven is. En dat Hij geniet als wij genieten van dit leven. Hij wil ook dat wij genieten, Hij heeft de wereld niet voor niets zo mooi gemaakt!

De apostelen genoten ook, overal waar ze kwamen (heb ik het idee) Alleen al het zingen in de gevangenis spreekt van ongekende vreugde. En in zijn brieven lees je dat hij zo genoot van de mensen aan wie hij schreef. Dat hij ze mist, in zijn hart houdt en bij ze terug wil komen. Hij genoot van de mensen en van zijn leven. En de martelingen onderging Hij met God. (Ik wil niet zeggen dat het een eitje was hoor, begrijp me goed)

God hielp mij omdat Hij wil dat ik geniet. Tuurlijk moet ik tegen tegenvallers kunnen en ‘martelingen’, maar God wil ook dat ik geniet van het leven. (mee eens?) Het ware leven leven heeft ook met genieten te maken.

Waar je allemaal niet aan denkt in een treinrit :P

God’s zegen,

Mark W.

 

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'vergeving':

Reactie (1)

Reactie van Matt

Ja, want eenvoudig genieten heeft iets onschuldigs als je dat oprecht doet - daarom moet de oprechte volgens mij ook blij zijn (Psalm 32.11)... ;-)

En genieten doe je vooral als iets heel eenvoudigs even helemaal genoeg voor je is, dat je verder niets nodig hebt.

Daarom is God ook zo'n vrolijke God, want HIJ IS en heeft verder niets nodig en toch wil hij alles geven wat hij heeft en meeleven met mensen die lijden.

Geloof wordt ook zo cool als je beseft dat al het goede dat je meemaakt en doet absoluut niet van jezelf is en je dus ook niet zo vreselijk je best hoeft te doen om iets goeds te produceren, haha. Dat kan alleen in afhankelijkheid en simpel leven. Daar word je blij van!!

vrijdag, 3 oktober 2008 - 10:47