Iedere christen heeft de verantwoordelijkheid om het evangelie uit te leggen aan zijn niet-christelijke vrienden.
Als je iets kwijt wilt over deze stelling dan kan dit bij 'Stelling week 50'
Rob Giesbers

Donderdag,
5 juni 2008

Rob Giesbers

In de Bijbel staat: “Uw woord is een lamp voor mijn voet, een licht op mijn pad” Psalm 119:105. Het is een bekend liedje en velen christenen kunnen hem bijna gedachteloos meezingen.

Ik las vandaag een verhaal over dit vers. In het verhaal kwam naar voren dat een lamp voor je voet helemaal niet zo prettig is. Een zendeling die zich op een keer ’s nachts door een bergachtig gebied moest verplaatsen, ontdekte dat. Het enige wat hij bij zich had was een olielamp en als hij die laag bij de grond hield, kon hij net zien waar hij zijn voet moest neerzetten. Maar verder zag hij niets.

Zo is het ook vaak met ons leven. God leidt ons stap voor stap en we moeten helemaal op Hem vertrouwen. Geregeld heb ik gebeden om wat meer licht op mijn pad, zodat ik kon zien welk plan God met mij had. Denk maar een grote schijnwerper i.p.v. het olielampje van de bergbeklimmer. Momenteel heb ik een lastige keuze in het verschiet, ik twijfel namelijk over de studie die ik doe. Ik ben niet meer gemotiveerd voor mijn studie en ben opzoek naar een nieuwe motivatiebron. Ook sta ik open voor iets heel anders, bijvoorbeeld de zending.

God is geen routeplanner, je weet de eindbestemming niet van je leven. Soms geeft God ons alleen het licht van het olielampje. Ik vind lastig maar ook wel weer bijzonder. We mogen leven in volledige afhankelijkheid van God. Hij geeft ons richting. Als we op Hem vertrouwen, zullen we veilig het doel van onze reis behalen.

Soms weten we echt niet meer welke keuze we moeten maken en vragen we God om een teken. Maar als je God om een teken vraagt, moet je wel eerlijk zijn. Want wat doe je als er niets gebeurt? Of als je wel een teken krijgt, maar je vindt het niet duidelijk genoeg? Soms negeren we allerlei tekenen en blijven we opzoek naar teken die ons meer duidelijkheid geven. Kijk, als je op die manier een teken vraagt, vertrouw je niet dat God er zelf wel voor zal zorgen dat het je duidelijk wordt.

Als je God om een teken vraagt, moet je bereid zijn je vraag helemaal in Gods handen te leggen. Vertrouw erop dat Hij het aan je zal duidelijk maken.

Met welke moeilijke keuzes heb jij in het vooruitzicht? En hoe ga je om met deze lastige keuzes?

Greetz Rob

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'jongeren':

Reacties (3)

Reactie van Linda

Herkenbaar inderdaad. Ik ben de laatste tijd ook veel aan het nadenken over Gods leiding.

Ik had een beetje vraagtekens bij wat je zei over dat we nog niet weten wat onze eindbestemming is. We leven nu toch juist toe naar onze eindbestemming: de volmaakte toekomst?! Dan worden we zoals we bedoeld zijn en dat geeft mij ook kracht en hoop op mijn levensweg.

Ik wens je veel wijsheid toe bij de keuzes die je moet maken.

donderdag, 5 juni 2008 - 17:24
Reactie van Steven

Hey Rob, heb een stukje over jullie gelezen in de 'xist in christ':) je had me ook zondag de site laten zien.leuk bedacht deze site

Keuzes maken is indd lastig. ik zou ook wel een duidelijker beeld van God willen hebben over wat hij met mij wil doen. welke studie? en waar? maar ik denk dat we zelf kunnen kiezen en dat God altijd bij ons zal zijn, of je nu kiest voor theologie of voor management. Maar ik denk ook dat God een plan heeft en dat ie jou vroeg of laat ergens voor gaat gebruiken,ook al heb je er geen opleiding voor of ervaring mee.
succes


donderdag, 5 juni 2008 - 20:16
Reactie van Raggie

Ik loop al ruim 50 jaar op deze aardbol rond. Heb veel mooie hoogtepunten mee mogen maken , maar evenzo veel verdrietige dieptepunten. Wat ik tot nu toe geleerd heb door mijn leven zo bewust mogelijk te leven is , dat het bij God niet gaat om het wat maar om het hoe. EN dat het bij God niet gaat om wat je gedaan hebt , maar om wie je geworden bent ( of te wel : meer op Jezus bent gaan lijken ). Dat rusteloze zoeken van ons naar wat moet ik doen wordt dan veel minder belangrijk.

vrijdag, 6 juni 2008 - 09:12