Christenen liegen zingend het meest..
Als je wilt reageren op deze stelling, dan kan dit bij het berichtje met de naam 'Stelling week 20/21'
Rob Giesbers

Woensdag,
4 februari 2009

Rob Giesbers

Let goed op dat je niet opzettelijk zondigt, maar leef waarachtig met God, of met een mooi woord gesproken, leef waarheidsgetrouw met God. We weten wat de waarheid is. We hebben kennis van Gods woord en bij opzettelijke zonden, weten we heel goed wat we doen. We weten heel goed dat we een verkeerde keuze maken, dat we niet waarheidsgetrouw bezig zijn. Toch maken we opzettelijk, heel bewust de keuze om een zonde te begaan.

Een ieder weet voor zich welke bewuste zonden voor hem of haar gelden.  Ik vind het ook vreselijk lastig af en toe, maar ik hoop dat jullie net als ik worden aangemoedigd te stoppen met bewuste zonden. Als je weet dat God iets afkeurt of verbiedt en je het dan toch doet - bewust, uit vrije wil, dan is er geen vergeving.

Wanneer we willens en wetens blijven zondigen nadat we de waarheid hebben leren kennen, is er geen enkel offer voor de zonden meer mogelijk.Hebreeën 10:26

TENZIJ..., tenzij we er daarna diep spijt, berouw over hebben en dat ook belijden.
Eigenlijk kan niemand God dieper kwetsen en boos maken, dan een christen, die opzettelijk zondigt.

Als jij wezenlijk worstelt met bewuste zonden, als je blijft zondigen terwijl je de waarheid hebt leren kennen/ terwijl je weet dat God het afkeurt of verbied, dan moedig ik je aan het hoofdstuk “Geloof en Volharding” in Hebreeen 10 te lezen. Treuzel niet.

Ik gebied je dus: wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook gaat, de HEER, je God, staat je bij.’ Jozua 1:9

Mensen, laten we niet onze redding, de genade van God in ons leven in gevaar brengen door een vuile leugenaar, die je aanmoedigt om de Heilige Geest in je gedachten te laten praten. Geef niet toe aan deze leugens, maar blijf vastberaden en standvastig!

Bewuste zonden doen brengt ons in een levensgevaarlijke situatie. Dan valt de vanzelfsprekendheid van de vergeving weg. Dan past een diep berouw en bekering, denk je niet? Ik geloof van wel.

Ik wil jullie geen angst aanjagen, maar krabbel je eens goed achter de oren, als je weet dat God iets afkeurt of verbiedt en je het vervolgens toch doet – bewust en God niet na je zondige daden niet eens vraagt om vergeving en spijt hebt van je bewuste zondige daad.

Laten we er allen op gericht zijn trouw, oprecht en eerlijk met de Here te leven.

Zegen Rob

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'verlangen':

Reacties (5)

Reactie van Pieter

Amen, Amen, Amen

Geweldig stuk in Hebreeen 10 !!!

Be Blessed,
PM

woensdag, 4 februari 2009 - 12:17
Reactie van Jan Paul Kok

Beste Rob, alles wat je schrijft kan ik alleen maar beamen, het is m.i. de ware en rechtzinnige leer die rechtstreeks in de bijbel wortelt. "terwijl je weet dat God het afkeurt en verbied" is met dt (3epers. enk. stam + t, stam is verbied-) trouwens, kleinigheidje.
Die Hebreeëntekst is heel belangrijk inderdaad. Ik heb het eens zo verwoord: stel dat je in de dodencel zit te wachten op je executie. Op de verschrikkelijke dag hoor je de sleutel in het slot van je cel. Het is zover. Maar het gaat anders: de cipier komt binnen met een meneer. De meneer stelt zich voor en zegt: ik ben Jezus van Nazaret, ik zal uw plaats innemen, u kunt gaan, u bent vrij. Even later loop ik weer op straat, uitzinnig van vreugde en dankbaarheid. En Jezus? Ik lees de volgende dag in de krant dat hij inderdaad geëxecuteerd is, Hij heeft mijn straf gedragen. Maar de tijd verstrijkt, mijn vreugde verbleekt en mijn dankbaarheid zakt weg. En ik val geleidelijk aan terug in mijn oude gewoonte van zware zonde die mij in die dodencel gebracht heeft. Ik word opnieuw gepakt en weer zit ik in de dodencel. Zal nu Jezus opnieuw mijn plaats innemen? Onmogelijk. Hij kan maar 1x voor mij sterven. Dat is precies die Hebreeëntekst: dan blijft er geen offer meer over voor de zonde. Dit keer ga ik zelf voor de bijl en voor eeuwig verloren bovendien. Amen? Mooie site, ga door, de wereld heeft nog nooit zo hard heiligen nodig gehad als nu. Ze zullen door de Geest geronseld worden uit alle kerken. Zie ook 10geloofsvragen.nl. Broederlijke groeten van Jan Paul Kok/ Japakok(at)hotmail.com

donderdag, 5 februari 2009 - 06:15
Reactie van Rob

@ Pieter

Ja he, erg pakkend stuk. Op downloadbijbel.nl kun je hebreeen 10 downloaden en beluisteren, een aanrader :)

Groetjes Rob

donderdag, 5 februari 2009 - 15:44
Reactie van Rob

@ Jan Paul Kok,

Thanks voor de corrichering :) Goed voorbeeld heb je aangehaald, wel is het zo mijns inziens dat wanneer de gevangene diep berouwd had getoond en om vergeving had gevraagd, opnieuw niet de straf hoefde te dragen. Dit past niet lekker in het voorbeeld van je. ;)

"Ze zullen door de Geest geronseld worden uit alle kerken."
Mij geeft het woord ronselen een beetje een negatieve lading, maar misschien kun je het wat meer toelichten.

Heel erg bedankt voor je reactie en ik zal je een dezer dagen even een mailtje sturen.

Fijne week nog!

Groetjes rob

donderdag, 5 februari 2009 - 19:26
Reactie van Kees

Beste Rob,

Zou het niet kunnen zijn dat iemand wel naar Gods wil wil leven, maar dat hij op een bepaald gebied zo gebonden is dat hij niet kan breken hoe graag hij ook wil.

Om te kunnen breken met de zonde heeft hij eerst een stukje bevrijding nodig.

Groetjes en Gods zegen toegewenst,
Kees.

zondag, 8 februari 2009 - 12:36