Christenen liegen zingend het meest..
Als je wilt reageren op deze stelling, dan kan dit bij het berichtje met de naam 'Stelling week 20/21'
Victor Dupon

Zondag,
21 januari 2007

Victor Dupon

Met deze post wil ik me erg kwetsbaar opstellen, want ik denk dat dit zeer de moeite waard is. Ik denk zeker dat mensen hier wat aan zullen hebben, en dat velen hier nog mee strijden. Over dit komende onderwerp kan ik open zijn, omdat dit bij mijn oude leven hoorde, waar ik volledig van bekeerd ben!

Tijdens een jeugdweekend van de kerk, waren we samen met alle jongens op de jongens slaapzaal. Een jeugdleider spoorde ons als jeugdleden aan om een openheid te creëren, om zo elkaar te helpen in onze “problemen”.

Jongens zitten vaak met hun seksuele onreinheid. Ook ikzelf heb daar erg mee gezeten, en het duurde erg lang om er vanaf te komen. Maar ik kon het niet alleen! Al betrok ik God in deze situatie, ik moest het aan iemand vertellen. Maar aan wie?

Ik zat in midden in een jeugdviering van onze kerk. Nadat deze dienst afgelopen was, schoot ik een jeugdleider aan. Ik vroeg hem of we “even konden praten”. Hij reageerde gelukkig positief en we gingen naar een andere ruimte, waar niemand ons kon horen en zien. Zodra ik over mijn seksuele onreinheid sprak, barstte ik in tranen uit. Hij liet me eerst even uithuilen en sloeg een arm om me heen. ( Ik ben deze jeugdleider nog echt dankbaar dat hij mij hierin heeft ondersteund!)Ik vertelde deze jeugdleider dat ik met een erg schuldgevoel zat richting God. Ik verafschuwde mijn seksuele onreinheid en voelde me echt een “smerige ***”

Nadat ik al deze zonden beleden had aan deze jeugdleider, gingen we samen in gebed.
Wat een opluchting! Ik wist toen, dat ik gelukkig niet de enige persoon was die hiermee zat! Ik streed niet meer alleen, maar had iemand die voor me bad en vroeg hoe het met me ging in dit opzicht.

Beste mensen, ik weet dat dit onderwerp erg beschamend kan zijn, maar ik wil jullie allemaal zo aanraden om hier met iemand over te praten en samen elkaars zonden te belijden en voor elkaar te bidden. Het heeft een gigantische uitwerking!

Dit verhaal wat hierboven staat, was in januari 2006. Sinds 7 maanden ben ik hier helemaal vrij van. Ik dank God hier echt voor!

Gister ben ik samen met 4 jeugdleden uit onze kerk, o.a. Rob, naar een bijbel curcus geweest van Kingdom Ministries. De Bijbel cursus had de titel: Koninklijk Leven.
In deze eerst les werd ook het onderwerp zonde belijden aan de orde gebracht.

Velen van jullie zullen deze tekst kennen:

Beken daarom uw zonden aan elkaar en bid voor elkaar, zodat u genezen wordt. Want als een goed en rechtvaardig mens God om iets bidt, heeft dat een geweldige uitwerking. Jakobus 5: 16

Op deze Bijbel cursus, werd mij iets heel nuttigs geleerd, waar ik nooit bij stil had gestaan...

Hardop je zonden belijden:
Satan is de persoon die ons aanklaagt, wanneer wij zonden begaan. Hij weet ook wat er in de Bijbel staat, en welke dingen goed zijn en fout. Wanneer ik zondigde op het gebied van seksuele onreinheid klaagde hij me aan. Het gevolg was dat mijn schuldgevoel zo groot werd, dat ik zelfs dacht dat God mij na al die keren van zondigen niet meer zou willen vergeven. Daarom durfde ik het ook niet meer echt te belijden.

Mijn schuldgevoel stapelde zich op, en mijn emoties werden opgekropt. Totdat ik het aan iemand moest vertellen, want ik merkte dat het geestelijk niet meer goed ging met mij. Ik beleed mijn zonden hardop aan de jeugdleider en vervolgens samen in gebed naar God. Dit werd in de hemelse gewesten gehoord, en hierdoor waren mijn zonden door het bloed van Jezus vergeven. Op deze basis was ik onschuldig en kon de satan met zijn demonen mij niet meer aanklagen. Simpelweg omdat er niets meer was om aan te klagen!Het gevolg: ik ervaarde een enorme opluchting, omdat ik niet meer werd aangeklaagd. Mijn zonden waren vergeven door het offer van Jezus aan het kruis! Hierdoor kon ik weer vrijmoedig bij mijn hemelse Vader in de hemel komen

Dit is de kracht van hardop je zonden belijden.

Maar als wij onze zonden bekennen, is God zo trouw en rechtvaardig ons die te vergeven. Hij reinigt ons van alle zonde. 1 Johannes 1: 9

Greetings Victory

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'intimiteit':

Reactie (1)

Reactie van Sanne

mooi!!, wel is het lastig om zo open te zijn over je zonden. je bent liever `volmaakt` naar de buitenwereld toe. hier heb je echt de kracht van God nodig.

vrijdag, 29 mei 2009 - 21:26