Als christen hoor je iedere zondag naar de kerk te gaan
Als je op deze stelling wilt reageren dan kan dit bij de post 'Stelling week 29/30' Voel je vrij om dat te doen...
Gastblogger

Zondag,
18 januari 2009

Gastblogger

In Matheus 18 vers 3 schrijft Jezus dat voor zij die zijn als kinderen het Koninkrijk Gods is. Wat een geweldige uitspraak van Jezus. In een gevallen wereld waar rijkdommen en status veelal worden vergaard ten koste van kwetsbare mensen maakt Jezus dit standpunt.

De crisis die momenteel de wereld in haar greep houdt is een rechtstreeks gevolg van corruptie en oneerlijk handelen. Vele burgers zijn als gevolg van deze crisis in de financiële problemen terecht gekomen. Nu de rechten van burgers steeds meer worden aangetast moeten ook de Christenen zich opnieuw beraden. Waar stellen wij ons vertrouwen in? Jezus maakt ook vandaag nog duidelijk dat wij onschuldig als kinderen moeten zijn.

Een belangrijke uitdaging van deze tijd is om ondanks alle omstandigheden toch je onschuld te bewaren en hierin sterk te zijn als een volgroeide leeuw. Maar hoe kun je deze twee geweldige eigenschappen van onschuld en kracht in een persoon verenigen? Het antwoord is opnieuw leren wat het betekent om God  te vertrouwen. Wanneer wij ons eigen recht zoeken. Zullen wij veelal gebruik maken van wereldse methoden. Ook wanneer wij succesvol willen zijn kunnen wij in de verleiding komen om op basis van eigen rechtvaardigheid en inzicht onze belangen te verdedigen. Dit kan te koste gaan van onze onschuld.

Het Woord leert ons echter te vertrouwen dat God zelf Zijn kinderen recht zal verschaffen. Vandaar dat Jezus ons opdraagt om in geloof voor onze vijanden te bidden want alleen zo kunnen wij het slechte in de wereld met goed vergelden. Waak over je hart, zorg ervoor dat de liefde niet uitdooft. Wees dan zeker dat God een uitweg zal geven. Wat een geweldige ervaring als God in een uitzichtloze situatie tegen je zegt “het is niet jouw strijd, Ikzelf ben jouw God en Ik, God Almachtig zal voor je strijden en jou recht verschaffen.

Wat geweldig als je mag rusten in het vertrouwen dat het God Zijn strijd is. Reken maar dat wanneer God jou de overwinning bezorgd jouw tegenstanders moeten erkennen dat er een God is en zelfs berouw kunnen krijgen over hun handelen. In dit vertouwen op God kun je de overwinning behalen zonder je onschuld kwijt te raken. Dat is ook precies het voorbeeld wat Jezus ons heeft gegeven toen Hij zonder zich te verzetten liet slachten als een lam maar opstond uit de doden als de Leeuw van Juda.

Dit stukje over Vertrouwen is geïnspireerd uit het gegeven dat ik onlangs op staande voet ontslagen ben door mijn werkgever. Dit omdat ik mijn werk gebruikt zou hebben om te getuigen van Jezus. Aanvankelijk was ik zeer boos over het onrecht dat mij was overkomen. Mijn eerste plan was om een rechtszaak te beginnen maar hoe meer ik bezig was met de voorbereidingen hiervan hoe chagrijniger ik werd. Pas toen God tot mij sprak dat ik de zaak moest loslaten en ik dat ook gedaan heb kwam ik weer langzaam tot rust. Ik heb op dit moment nog geen nieuwe baan maar ik weet zeker dat er iets moois op mijn pad zal komen.

Alwin van der Sloot

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'relaties':

Reacties (7)

Reactie van Victor

Ha Alwin,

Het vertrouwen in God straalt er vanaf in dit verhaal. Gaaf om te zien. Hier kan ik zelf genoeg van leren. Als mensen nou eens wisten wat het betekent om kinderen van de allerhoogste te zijn, incl. mijzelf. Ik geloof dat dit je dichter bij God heeft gebracht, en die nieuwe baan zul je zeker ontvangen.

Ga met God,

Groet Victor

zondag, 18 januari 2009 - 14:30
Reactie van Pieter

Als ik dit lees, denk ik ´hij zal toch wel een juridisch adviseur hebben geraadpleegd´. Hoeveel mensen gebruiken hun werk niet om wat frustratie kwijt te raken. Op mijn vorige tijdelijke uitzendbaan heb ik twee Franse dagkalenders mogen uitdelen, prijs de Heer. Daar worden ongeveer 14 oproepen tot bekering gedaan per jaar en staat op de achterkant van het blaadje een overdenking, in het Frans dus. Op de voorkant staan de bijbelteksten voor de dag.
Je mag voor mij wel bidden voor een onderzoeksbaan, de procedure loopt. Dingen loslaten vind ik VERSCHRIKKELIJK moeilijk, maar gelukkig vind ik één en ander ook wel relaxed. Zegen! Nb even had ik de hoop dat mijn linkerbuurman deze website had gevonden daarom lees ik deze reactie, die heet nl ook alwin.

maandag, 19 januari 2009 - 13:30
Reactie van Hans

Hé Alwin,
Misschien een nogal praktische benadering ;), maar ik vraag me af wat de genoemde reden voor je ontslag geweest is dan. 'Persoonlijke' gronden ofzo (althans dat is het enige wat ik kan bedenken, gezien je verhaal)?

En zou je willen vertellen op welke manier je getuigde van Jezus op je werk?

Persoonlijk vind ik overigens evangeliseren niet echt iets om op je werk te doen. Christelijke waarden uitdragen en nastreven op je werk vind ik wat anders, maar ik denk dat je voorzichtig moet zijn met al te 'dwingend' of 'opdringerig' te zijn (tenminste dat gevoel krijg ik een beetje bij je verhaal, amar misschien wil je het meer verduidelijken? ;)).

Groetjes! Hans!

maandag, 19 januari 2009 - 22:50
Reactie van Pieter

Hoi Alwin,
gisteren (ja..?) dacht ik ook nog aan still, liedje van Hillsong, dat is misschien meer aansluitend bij je laatste zin.
Hillsong - still

dinsdag, 20 januari 2009 - 13:55
Reactie van Pieter

Ik heb Alwin (en vriendin) vandaag uitgenodigd voor vriendendienst. Hij vond het wel best, maar ik heb er niet een uitgebreid verhaal bij gedaan, was bezig auto aan het sleutelen en heb het in de bus gedaan, omdat het kaartje anders vies zou worden. Ik heb niet voor hem gevast, niet dat ik me kan herinneren. In ieder geval was het wel bijzonder, want ik had hem sowieso op mijn hart toen ik een kaartje meenam uit de dienst vanochtend en hij zat uitgerekend vandaag aan zijn auto te sleutelen, terwijl hij dat normaal ook niet vaak doet. Ik ben dankbaar voor deze gelegenheid die God gaf, maar willen jullie ook bidden dat hij komt, want ik heb er geen vertrouwen in.

zondag, 1 februari 2009 - 16:25
Reactie van -ter

Na het posten van de vorige reactie zei de Heer, ga eens naar 18 januari, want ik wil je wat laten zien. Dit is 18 januari. Vertrouwen is idd belangrijk. En..ik ben al vier maand zonder baan zonder gefrustreerd te zijn. Haleluja. Ik heb nog twee sollicitaties lopen (onderzoek) en ben afgelopen vrijdag getipt op een baan van het Ldh in Grun, dus ook maar proberen. Vandaag 6500 duizend banen weg bij de ABN en nog wat andere bedrijven. De dag nadat ik bij de ABN ben gestopt, ik was/ben niet commercieel genoeg, ontmoette ik mijn vriendin op mijn verjaardagfeest. Ook is het misschien leuk om te vertellen dat op de dag dat ik stopte bij de baan dáárvoor (Essent), ik terwijl ik in gesprek was met mijn twee managers, die beide tranen in de ogen hadden, recht achter hen door het raam twee duiven zag vliegen, die op het kantoor afkwamen en over het gebouw heenvlogen. Daardoor weet ik(wist ik) dat God dichtbij is. Twee weken later ben ik toen begonnen bij de ABN.
Er schoot mij alsnog een vers getuigenis te binnen, dat een beetje ingewikkeld is, omdat het uit meerdere ÂŽgeloofstappenÂŽ is opgebouwd, waarvan ik vandaag de vermoedelijke ontknoping mocht meemaken.
De eerste keer kwam ik naar celloles en had ik het idee dat God mij vroeg om mijn band leeg te laten lopen. Na celloles had ik vanzelfsprekend een lege band en ook in gesprek met de Heer ging ik naar een huis, om een fietspomp te gebruiken. Eén van de jochies die daar speelden vroeg of ik soms op gitaarles geweest bij -. Nee dus, het is een cello, volgens mij heb ik dat niet uitgelegd.
Een andere keer na celloles vroeg de Heer me om naar iemand te kijken, om precies te zijn naar zijn wang. Deze jongen vroeg vervolgens of ik gitaarles gaf, had weer mijn cello mee, die er ook wel uitziet als een gitaar, met wat fantasie.
Emailadres genoteerd, op naar huis en een mail gestuurd naar een oudkringlid of die misschien gitaarles wilde geven. Dat wilde hij niet, want hij nam geen privéleerlingen aan.
Vandaag ! weer celloles, zag ik een foto op het prikbord van mijn cellodocente. Zij blijkt samen te wonen met een gitaardocent, daarvan herkende ik de naam -.
Ik vertelde het ÂŽavontuurÂŽ over de jochies en wat ze me vertelden over -, de naam van de gitaardocent. Naar huis rijdend, hierover nadenkend, bedacht ik dat ik het mailadres nog had van die jongen die les wilde. Vervolgens heb ik het telefoonnummer gevraagd van haar vriend en dit met blind cc naar haar en de jongen toegestuurd en dat gaf mij weer een goed gevoel. Zonder de eerdere gefoofsstappen, op zich niet zo logisch en wat gek, toch een bepaald resultaat.
Dan nog een laatste getuigenis. Tijdens Hoe (conferentie) sliepen er wat mensen bij mij, één jongen had een huidziekte. Omdat ik sowieso had gevast voor het weekend en het op mijn hart had om te bidden, gingen we hem zalven en voor hem bidden. Ook een meisje dat bij ons logeerde en specifiek geloof wilde voor meer genezing van huidziekten en ikzelf (zie eerdere posts) wilde ook meer geloof, baden mee. Met zijn allen baden we (we waren met zijn vieren). We zagen de infectie minder worden. Aan het eind van de conferentie heeft hij getuigd van zijn genezing. Op zich nog niet helemaal, maar wel een zeer sterke vermindering. Eerder had de Heer hem al laten weten dat de genezing in stappen zou gaan en het was echt mooi om te zien dat daar waar eerst letterlijk vieze korsten waren een mooie roze huid tevoorschijn kwam.
Be blessed!

dinsdag, 19 mei 2009 - 20:45
Reactie van Paul Kappers

Hey Alwin,

Mooi stuk om te lezen, echt geweldig om te lezen hoe je je laat leiden door De Geest van God. Er is één ding zeker God zal voor je zorgen als je Hem vertrouwd. En dat is niet altijd even gemakkelijk maar wel heel erg waar. (het is nu een half jaar dat jij je blog hebt geplaatst en ik hoop voor je dat je alweer een baan hebt) Ik vind het echt geweldig om te lezen dat ook jij de Heer gevonden hebt als jouw Verlosser. Ik ken Hem nu alweer een jaar of twaalf en Hij is echt Goed voor me. Ik heb een vrouw en 2 kinderen van Hem gekregen.

Ik wens je God's Zegen voor je leven toe.

Be Blessed,

Paul Kappers

Ps: misschien komen we elkaar wel eens tegen en kunnen we eens goed bij praten over wat we tot nu toe hebben gedaan.

je kan me mailen op: wonderdoekje(at)gmail.com

donderdag, 9 juli 2009 - 15:23