Kort maar krachtig..

Ik onderwijs niet dat christenen verplicht hun tiende moeten betalen. In het nieuwe testament gaat het niet om de wet, maar om genade. Maar genade moet ons vrijgeviger maken dan de wet. Wij hebben een beter verbond gebaseerd op betere beloften. Kunnen we dan minder offeren dan de isralieten? Uitgesproken door Derek Prince tijdens een seminar

Je tiende geven is niet meer van deze tijd, je kan namelijk veel meer missen dan dat.
Als je op deze stelling wilt reageren dan kan je dit bij de post 'Stelling week 38/39'
Victor Dupon

Maandag,
4 juni 2007

Victor Dupon

Omdat ik net als mijn broeders veel strijd ervaar de afgelopen weken, ben ik een boek gaan lezen: Geestelijke strijd- Dereck Prince. Weinig mensen hebben geen tot weinig inzicht(door Bijbelkennis) hoe het erin de hemelse gewesten aan toegaat (ook ik niet). Maar dit boek helpt mij een beeld te krijgen en hieruit wil ik wat uit delen.

Nadat Daniël 3 weken lang intensief gevast had om te bidden voor vergeving van zijn eigen volk,dat in ballingschap verkeerde onder o.a. koning Nebukadnezar en Cyrus van Perzië, kwam er een engel. Toen zei hij: ‘Wees niet bang, Daniël, want vanaf de eerste dag dat je inzicht probeerde te verkrijgen door in deemoed te buigen voor je God, is je gebed verhoord, en daarom ben ik gekomen. Maar de vorst van het Perzische koninkrijk heeft mij eenentwintig dagen tegengehouden voordat Michaël, een van de voornaamste vorsten, mij te hulp schoot toen ik daar, bij de koningen van Perzië, zo alleen stond.( Daniël 10: 12-13).

Deze tekst verbaasde mij ontzettend. Daniël bad, maar het duurde gewoon 3 weken lang voordat de engel bij Daniël was om het nieuws te brengen, omdat hij werd verhinderd door satans engelen die onder gezag stonden van de “vorst van het Perzische koninkrijk”. Hieruit kun je opmaken dat het koninkrijk van Satan zeer goed georganiseerd is.

Als je over het volgende nadenkt: Door gebed(en) komt de hele hemel in beweging en is het daar één grote oorlog tussen de engelen van Satan en onze Almachtige God die uiteindelijk altijd superieur is. Ik geloof dat het bij elk gebed zo gaat. We moeten volharden in gebed, onophoudend bidden. Uit het verhaal van Daniël blijkt dat het weken kan duren voordat er pas echt enige doorslag is voor het doel waarvoor hij bad, maar na 3 weken volharden was het antwoord daar!

Misschien bid jij wel weken, maanden, jaren voor het geen wat jij op je hart hebt. Blijf volharden! En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen. (Efeziërs 6:18)

Gods zegen-Victor
tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'passie':

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst