Dit vind ik het moeilijkste aan mijn christen-zijn:
Als je wilt reageren op deze stelling dan kan dit bij het berichtje met de naam: Stelling week 23/24
Mark Winkelaar

Vrijdag,
26 december 2008

Mark Winkelaar

De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. (1 kor 13:4 - 7)

Liefde… Een klein woord, in vergelijking met de waarde erachter. De aarde zou er niet geweest zijn als er geen liefde was. Als God geen liefde had gehad, waren wij er niet geweest, het is het motief van ons bestaan. Het is dat, wat iedereen lijkt te zoeken en sommigen vinden het. Anderen denken het te vinden, maar leven in werkelijkheid met het substraat ervan. 
 
Sommige liefde is tijdelijk, die komt en gaat met elk seizoen. Maar er is ook die liefde die niet wankelt, die met geen enkele wind meewaait. De liefde die probeert mee te kloppen met je hartslag, ze is doelgericht en geduldig.

Het was zijn liefde die ons maakte. Hij had ons lief, wij maakten het kapot. Toch wilde God bij ons zijn en bedacht een reddingsplan. Weet je hoeveel liefde het kost om je zoon te laten sterven voor mensen die je belachelijk hebben gemaakt, zodat diezelfde mensen bij jou kunnen komen. God is liefde!

Liefde is de bovennatuurlijke vraag die elke dag gesteld wordt door de allerhoogste. Wil je mijn liefde ontvangen? Zoveel mensen zoeken op de verkeerde plek, God zwaait met het antwoord voor je neus! Wat is het probleem?! Zijn volmaakte liefde is de rots in de branding, in deze tijd. Het anker dat niet los laat, onwrikbaar en oneindig belastbaar.

God wacht op je elke dag. En totdat je sterft houdt Hij het antwoord voor je neus. Hij wacht totdat zijn hart die van jouw mag raken. Waar wacht je op? Cliché? Nieuws voor mietjes? Voor als je in een moelijke periode zit? Voor anderen? Heb je geen liefde nodig? Welk excuus heb je om God's liefde aan de kant te schuiven? God heeft zijn arm uitgestrekt, pak hem als je durft.

Groet

Mark Winkelaar

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'verlangen':

Reacties (7)

Reactie van Kees

Beste Mark,

Ik denk vaak dat het grootste probleem in onze maatschappij, om Gods liefde te aanvaarden, is dat je er niets voor kunt doen.

Wij hebben een mentaliteit "voor wat hoort wat". En juist dat is tegenstrijdig aan Gods idee van Zijn liefde.

De liefde heeft God wat gekost, heeft Hem heel wat gevraagd, en dan zou je dat zomaar weggeven? Dat idee is voor de meeste westerlingen helemaal onbegrijpelijk.

Groetjes en veel zegen toegewenst,
Kees.

maandag, 29 december 2008 - 14:03
Reactie van Mark W

Als ik tegen een vriend van mij zeg dat je in de hemel komt door je te bekeren kan hij daar niet bij komen. Dat is veel te makkelijk vind hij.

voor wat hoort wat.

thx en God's zegen,

Mark

dinsdag, 30 december 2008 - 12:52
Reactie van Hans

Wat zeg je vervolgens tegen die vriend Mark?
Want het is ook moeilijk uit te leggen. Klinkt het niet onlogisch en oneerlijk dat die ene enkele voorwaarde het wel of niet in een eventuele hemel belanden zou bepalen?
Ben erg benieuwd, want dit is wel een van de kernpunten wat betreft mensen die dit wel of niet geloven.
Niet alleen het idee dat God Zijn liefde zomaar weggeeft, maar dat er wel een 'voor wat hoort wat' bestaat: namelijk het zgnde 'In Jezus' zijn, want anders laat Hij je alsnog als een baksteen vallen(?).
Groetjes, Hans.

dinsdag, 30 december 2008 - 14:47
Reactie van Hans

Overigens vind ik dit misschien wel de mooiste post hier op Gebedsbroeders geschreven. Ondanks mijn inhoudelijke twijfels ;).

Komt misschien ook wel door het onderwerp :), en mijn overtuiging wat dat betreft, goed omschreven in Romeinen 13 : 8 - 10!

"De liefde doet de naaste geen kwaad; daarom is de liefde de vervulling der wet."

dinsdag, 30 december 2008 - 15:03
Reactie van Mark W

Uhhm wat ik tegen die vriend zeg... Ik zeg dan dat Jezus alle zonden op zich heeft genomen en dat het daarom zo makkelijk is.

Ik heb hem nooit echt een uitgebreid antwoord kunnen geven, maar als ik dat kon dan zou ik dit zeggen:
Bij God is het ook: voor wat hoort wat. Om bij Hem te kunnen zijn moet je zonder zonde zijn, vlekkeloos. Maarja dat is niemand en daar kwam God ook achter. Ook nadat hij de wet van mozes had gegeven, bleven mensen zondigen. Met de dierenoffers in het oude testament kon je je zonden wel inlossen, maar dat was van korte duur, want je zondigde zo weer.
Dus kwam God met een beter idee, gewaagd en niet zonder pijn in zijn hart. Hij stuurde zijn zoon naar de aarde en liet Hem sterven aan het kruis, zodat Jezus het eeuwig durende offer zou zijn. Geen dierenoffer, maar een 'Jezusoffer'. Dat is de reden waarom God kan vergeven en wij zonder zonde kunnen zijn. Als je geloofd in Jezus en accepteerd dat je zondig was, maar dat Jezus de oplossing is dan ben je gereinigd van zonde. Je hebt dan geen schuld meer, vlekkeloos. Ook al doe je zonde.

Zo zit het. Heb ik nu uitgelegd wat je wilde weten of ben ik op het verkeerde in gegaan?
Let me know...

Thx, Hans. Ik ga er nu zelf ook wat beter over nadenken :)

Mark

dinsdag, 30 december 2008 - 17:54
Reactie van Kees

Beste Mark,

Je mag ook best tegen je vriend zeggen dat binnenkomen niet het grootste probleem is, maar dat daarna God een leven heeft wat van je vriend inzet, keuze's en wegschenkende Liefde van hem vraagt.

Het is geen goedkope keuze, de genade vraagt alles van je.

Groetjes en Gods zegen toegewenst,
Kees.

maandag, 5 januari 2009 - 16:48
Reactie van Mark W

Klopt, maar als je eenmaal door God gegrepen bent, dan wil je wel. Als zijn Geest in je komt wonen dan lijkt voor God leven veel logischer. Maar het vraagt ook keuze, dat klopt.

groetjes,

Mark

maandag, 5 januari 2009 - 17:24