Christenen en Moslims, ze geloven eigenlijk bijna hetzelfde
Als je op deze stelling wilt reageren dan kan dit bij de post 'Stelling week 26/27' Voel je vrij om dat te doen...
Gastblogger

Zondag,
15 maart 2009

Gastblogger

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: het bestaan van God valt niet te bewijzen. Ja, natuurlijk vele gelovigen hebben wel degelijk een rijtje subjectieve bewijzen maar die gelden voor hen en zijn vrijwel niet over te dragen op anderen. Toch zou het prachtig zijn als we het wel zouden kunnen bewijzen. Wat zou de wereld er dan anders uitzien ….. zoveel beter …… zoveel liefdevoller , socialer , humaner. En toch werkt het zo niet, want anders was het bovendien al lang gebeurd en was de aarde de hemel geworden.

 

 

Maar waarom werkt het niet zo, want de Bijbel pretendeert de waarheid te vertellen? Jezus zelf heeft gezegd, dat Hij de waarheid is (Joh.14:6)

Het kan zo gewoon niet werken omdat ……….. God niet zo is zoals we dat vaak denken. Laat ik je meenemen in de volgende gedachtegang. God zegt dat Hij een God van liefde is. Het grote gebod voor de christenen is het Liefdegebod ( Mt. 22: 36-40). Jezus zegt zelf , dat alles wat met geloof te maken heeft, daarmee is samen te vatten. Lees het eens na. Heel de Bijbel zindert van de oergedachte dat God een liefdesrelaties  met zijn schepselen wil hebben, met ons dus. Of wij dat ook willen …. ??? 

De wereldgeschiedenis heeft laten zien dat we lang niet allemaal willen. Eenmaal heeft God definitief laten zien dat Hij van ons houdt door Zijn Zoon voor ons te laten sterven en het daardoor mogelijk te maken weer samen met Hem te leven. Maar daar laat Hij het dan ook bij. Liefde dwingt niet. Liefde geeft en hoopt dat er in liefde gereageerd wordt. Bewijzen doet God zich niet ; Hij legt niet iets neer waar wij als mensen niet meer om heen kunnen , zodat wij niets anders kunnen dan wel te moeten geloven in God. Nee, liefde geeft en wacht af en hoopt op een reactie ….. Uit vrije wil … omdat we graag willen reageren op zoveel liefde. Uit liefde …….  Voor God.

Groeten, Ruud

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'genade':

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst