Kort maar krachtig..

"Je gaat niet naar het zendingsveld om daar een machtig werk voor de Heer te doen, maar je gaat voor de Héér, zodat Hij een machtig werk IN jou kan doen. En als Hij je bediening ook nog zegent, is dat meegenomen." Geschreven door Hans Frinsel

Gastblogger

Zondag,
25 januari 2009

Gastblogger

Hoi, ik ben Anne. Ik ben 19 jaar oud, en ik zal iets vertellen over mijn leven. Ik ben gelovig opgegroeid en eigenlijk altijd al gelovig geweest. In de loop van de jaren is er in mij een verlangen gaan groeien om God echt te leren kennen. Ik wist dat God van mij hield en dat Hij de waarheid is. Daarom ben ik op zoek gegaan: wie is God echt? wat kan ik met Hem?
 
Ik wilde graag mijn leven in Gods handen leggen. Ik ben na de middelbare school eerst een tussenjaar gaan doen, om uit te zoeken wat voor studie ik moest doen, maar vooral om eens een jaar lang met God, mezelf en m’n klasgenoten bezig te zijn. Dat jaar, op de HQ-school van bijbel en kunst, werd een super goed en tof jaar. Ik kan zeker zeggen dat ik hierin mijzelf en God beter heb leren kennen.
Ik denk dat God zichzelf graag aan ons wil openbaren, als we een open en zoekend hart hebben, zoals staat in Jeremia 29: 13.
Jullie zullen mij zoeken en ook vinden, als jullie mij tenminste met hart en ziel zoeken. 14. Ik zal me door jullie laten vinden – spreekt de HEER.

Dit geld voor iedereen afzonderlijk, maar ik denk ook voor groepen christenen. Er is heel veel waarde in het samen zijn, en samen God zoeken.
Ik kwam erachter dat ik graag nog dieper wilde gaan, en echt de bijbel wilde leren onderzoeken om God steeds meer te ontdekken. Ik denk ook dat dit Gods plan is voor mijn leven. Daarom ben ik dit jaar begonnen theologie te studeren in Leuven, België, aan de ETF: evangelische theologische faculteit. Dit is een evangelische universitaire studie die zich baseert op de bijbel, en het geloof oprecht wil onderzoeken.
Het gave is dat ik dit jaar behalve de vakken ook weer in een gemeenschap van christenen woon, waar we elkaar kunnen opbouwen in geloof. Juist die momenten van samen bidden en elkaar bemoedigen, samen uit de bijbel lezen zijn zo waardevol.
En ik hoop dat ik door deze studie ook weer mensen kan helpen God te vinden, en de rijkdom van Zijn waarheid door te geven.

Natuurlijk is God zoeken niet altijd vanzelfsprekend. Ik heb ook vaak momenten dat ik God niet voel, dat het lijkt alsof ik niets nieuws of moois meer aan Hem kan ontdekken. Maar ook in die momenten is Hij erbij, en als ik ook dit aan Hem voorleg, helpt Hij mij. Hij heeft een grote gave gegeven aan ons, als wij er maar om vragen: de Heilige Geest. Door de Geest kunnen wij leven met en voor God, en diezelfde Geest zal ons ook helpen God te leren kennen.

Is het ook jou verlangen God te kennen? Ben je al op zoek gegaan? Ik wil je uitdagen Hem te zoeken, en te luisteren naar Gods stem. Die spreekt in je hart, door mensen om je heen, door de bijbel. Stel je open voor Hem en ga op zoek! Want God heeft ook jou de Geest van de waarheid gegeven, en die waarheid zal je vrijmaken!

Anne

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'schepping':

Reactie (1)

Reactie van Daniel

leuk verhaal ik wil zelf ook god kennen maar weet niet hoe en de bijbel is moeilijke te begrijpen voor mij kan jij me helpen mail me dat graag op donder39 [at[ hotmail com

donderdag, 10 september 2009 - 19:47