Kort maar krachtig..

Ik onderwijs niet dat christenen verplicht hun tiende moeten betalen. In het nieuwe testament gaat het niet om de wet, maar om genade. Maar genade moet ons vrijgeviger maken dan de wet. Wij hebben een beter verbond gebaseerd op betere beloften. Kunnen we dan minder offeren dan de isralieten? Uitgesproken door Derek Prince tijdens een seminar

Je tiende geven is niet meer van deze tijd, je kan namelijk veel meer missen dan dat.
Als je op deze stelling wilt reageren dan kan je dit bij de post 'Stelling week 38/39'
Jarik Spoelman

Vrijdag,
15 februari 2008

Jarik Spoelman

Een Bijbeltekst die een speciaal plekje in mijn hart heeft is Fillipenzen 4:6,7

Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.

Tot mijn twaalfde zat ik op een nederlands gereformeerde basisschool, waar het de gewoonte was elke week psalmen, zowel oude als nieuwe berijming, uit je hoofd te leren. Vanwege het feit dat ons gezin naar een Evangelische gemeente ging, vroegen mijn ouders of ik ook Bijbelteksten uit mijn hoofd mocht leren in plaats van psalmverzen. Dit vond de schoolleiding prima en zo gezegd zo gedaan.

Toen ik 5 jaar later de kaartjes met Bijbelteksten weer eens opzocht en doorkeek, zag ik bovenstaande tekst er ook tussenstaan. Hij sprak me erg aan en ik besloot hem in mijn portemonnee te stoppen. Enkele maanden later werd ik gedoopt. Bij ons in de gemeente is het de gewoonte de dopeling een doopkaart mee te geven, met een Bijbeltekst. Laat het nu zo zijn, dat de tekst die op mijn doopkaart staat nu net díe ene tekst is! Een knipoog van de Heer ;-)

Nu gaat die tekst over een bovennatuurlijke vrede die als het ware je hart en gedachten omhult. Die vrede heb ik ook een aantal keren mogen ervaren in mijn leven en dat waren zeker bijzondere momenten. Momenten waarop ik belangrijke zaken bij God bracht, maar ook momenten dat ik relaxed aan het bijbellezen was of geknield voorbede deed.

Heb jij wel eens knipoog van God gehad? En herken jij die ervaring van de bovennatuurlijke vrede van God?

Zegen, Jarik

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'vergeving':

Reacties (2)

Reactie van Loes

Ja, heerlijk is dat. Zo heb ik dat ook vandaag ervaren. Ik ben gisteren vertrokken naar Singapore op weg naar Chiang Mai, en ervaar dat God met je mee reist. Ik ga naar een conferentie voor een moeilijk bereikbaar land in Central Azi"e. Bid maar mee! Mag hier zomaar gratis internetten.... en ben dus bemoedigd door jullie.
Loes

zondag, 17 februari 2008 - 06:30
Reactie van Jarik

Hoi Loes,

Veel zegen daar in Chiang Mai!

Groet, Jarik

zondag, 17 februari 2008 - 23:14