Je tiende geven is niet meer van deze tijd, je kan namelijk veel meer missen dan dat.
Als je op deze stelling wilt reageren dan kan je dit bij de post 'Stelling week 38/39'
Mark Winkelaar

Vrijdag,
25 september 2009

Mark Winkelaar

1 Petrus 2
Ontdoe u dus van alles wat slecht is, van alle bedrog en huichelarij, alle afgunst en kwaadsprekerij, en verlang als pasgeboren zuigelingen naar de zuivere melk van het woord, opdat u daardoor groeit en uw redding bereikt. U hebt toch ondervonden hoe goed de Heer is? Voeg u bij hem, bij de levende steen die door de mensen werd afgekeurd maar door God werd uitgekozen om zijn kostbaarheid, en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel.

God is niet te beschrijven. Als je God doorgrond, dan ken je Hem niet, want God doorgronden is onmogelijk. God is mysterieus. Hij doet alles op zijn manier en wanneer Hij het wil. God is perfect, in Hem is geen enkele fout. God is de God van liefde. God is rechtvaardig, ken je Hem?

Deze God heb ik leren kennen en ik heb er geen minuut spijt van. Leven met de God die het leven tot stand heeft gebracht is zo mooi. Het is niet te beschrijven. Hij is mijn God en ik ben van Hem. Soms zit ik in de trein en ben ik overgelukkig, omdat de God van hemel en aarde van mij is. Dan kan ik dood gaan zonder het gevoel iets gemist te hebben hier op aarde. U hebt toch ondervonden hoe goed de Heer is? God is zo goed, dat kun je niet onder woorden brengen. De eeuwige, mijn God. Elke dag leer ik van zijn liefde, omdat ik zijn liefde maar niet kan omvatten. Er is geen enkele andere liefde hier op aarde die in de buurt komt van God’s liefde. Daarom is het zo moeilijk! We beseffen dat we simpelweg God niet kunnen begrijpen, omdat er niets in de schepping is dat ook maar op Hem lijkt!

Hoe vaak God heeft God wel niet tegen mij moeten zeggen dat Hij van mij houdt. Je gelooft het gewoon niet. Ik weet dat ik in vergelijking met God helemaal niets voorstel. Ik kan alleen roemen in Jezus, want zelf ben ik een blaadje in de wind, ik kan niets. Maar God houdt van mij, zo ontzettend veel! En Hij ziet naar me om, Hij gaat met mee. Hij is altijd trouw, terwijl ik zo vaak het laat afweten. Zijn genade is alles waar ik beroep op kan doen, want al het goede dat ik voortbreng komt van Hem.

God steekt met kop en schouders boven alles uit in mijn leven, Hij is mijn God. En niets kan mij scheiden van zijn liefde voor mij.

Groeten,

Mark Winkelaar

0 reacties | tell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren
Rob Giesbers

Woensdag,
23 september 2009

Rob Giesbers

Zoals ik in mijn vorige post vertelde begeef ik mij momenteel in het seizoen van het bouwen aan het fundament in Christus, het leren kennen van mijn identiteit in Christus. God heeft een geweldige erfenis achter gelaten voor zijn kinderen. Maar wie zijn we dan eigenlijk precies in Hem, en wat heeft God precies in Jezus voor ons achter gelaten?

Hij heeft voor elk van ons een heel duidelijk plan en een concrete bedoeling; de details daarvan zijn natuurlijk voor elk van ons verschillend, maar we hebben wel een gemeenschappelijk doel: het is Gods verlangen, dat we door ons erfdeel zullen leven als Zijn kinderen. Hij wil dat wij leven als Zijn Zonen. En dat betekent, dat Hij ons wil voorgaan, dat Hij ons wil leiden. Door de Heilige Geest wil Hij ons leiden, om het plan tot uitvoering te brengen, wat Hij voor ons heeft. Zelfs in de beproevende omstandigheden in ons leven -waar we meestal maar bitter weinig van begrijpen- blijft Hij onze Vader en blijven wij Zijn kinderen. Ook dan weten we dat Hij ons volmaakt liefheeft met een liefde die nooit faalt. We weten dat Hij ook dan bij ons is. Niet voor niets sprak Jezus in Mattheüs 28, vers 20 de volgende woorden: "Ik ben altijd bij jullie, tot aan de voleinding van de wereld."  Geciteerd uit een studie van Colin Urquhart

In Jezus zijn we zonen en dochters van de Allerhoogste HEER. Als we leven naar de wonderbare erfenis die Hij voor ons heeft klaarliggen, dan zul je ontdekken dat je waarlijk een overwinnaar bent in Christus. Dan pas kom jij erachter dat je bent bestemd om te leven en te heersen! Je zult beseffen dat je bent geroepen door de Heer om een succes te zijn, en om gebruik te maken van Zijn voorzieningen voor een gezond en overwinnend leven!

Door de overtreding van één mens begon de dood te heersen, als gevolg van zijn val. Hoeveel heerlijker zullen zij die de overvloed van de genade en de gave van de gerechtigheid ontvangen, leven en heersen, dankzij de ene mens Jezus Christus! Romeinen 5:17

Hieronder een gedeelte van de wonderbare erfenis… Ontdek wie jij bent in Christus. Lees ze goed door en laat ze tot je doordringen en leef ernaar! Come on, Broers en zussen! Memoriseer en mediteer het :) God houdt vreselijk veel van zijn Zonen en Dochters

  • Ik ben het zout der aarde Matt 5:13
  • Ik ben het licht der wereld Matt 5:14
  • Ik ben een kind van God Joh. 1:12
  • Ik ben een rank van de ware wijnstok, een kanaal voor de liefde van Christus Joh. 15:1,5
  • Ik ben een vriend van Christus Joh. 15:15
  • Ik ben een dienaar van de gerechtigheid Rom 6:22
  • Ik ben een mede-erfgenaam van Christus, en heb deel aan het erfgoed van Christus Rom 8:17
  • Ik ben een zoon van God; God is mijn geestelijke vader Rom 8:14,15 Gal. 3:26, 4:6
  • Ik ben Gods tempel. Zijn geeest en zijn leven wonen in mij 1 Kor 3:16, 6:19
  • Ik ben een nieuwe schepping 2 Kor. 5:17
  • Ik ben een heilige Ef. 1:1, Kor 1:2, Fil 1:1, Kor.1:2
  • Ik ben een maaksel van God, in Christus Jezus geschapen om zijn werk te doen. Ef 2:10
  • Ik ben rechtvaardig en heilig Ef 4:24
  • Ik ben een vijand van de duivel 1 Petr 5:8

Als jullie willen kan ik deze lijst met veertig extra Bijbelteksten aanvullen over wie jij bent in Christus. Als iemand hier behoefte aan heeft, dan zal ik de Bijbelteksten in een word bestandje vanavond op de site plaatsen.

Het beloofde word-bestandje met de Bijbelteksten - Wie ben ik in Christus?

Veel zegen toegewenst in het ontdekken wie jij bent in Christus :)

Groetjes Rob

7 reacties | tell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren
Mark Boerman

Maandag,
21 september 2009

Mark Boerman

Een weinig besproken onderwerp binnen de kerkmuren. Als ik zo in mijn eigen omgeving kijk vinden ook maar weinig mensen van mijn leeftijd het echt interessant om er over te praten en meningen erover uit te wisselen. Dat is op zich best vreemd aangezien de politiek wel bepaald waar wij in de toekomst naar toe gaan als land zijnde.

Het is inmiddels al een paar maanden terug dat er de Europese verkiezingen waren. Ik heb mij er destijds een beetje in verdiept en voor de grap ook de stemwijzer ingevuld. Nou moet ik eerlijk zeggen dat wat daar uit kwam ook wel iets zei over hoeveel ik weet over politiek. Partij van de Dieren stond namelijk doodleuk op nummer één, tot mijn grote verbazing.

Het heeft er wel toe geleid dat ik mij wat ben gaan verdiepen in de politieke partijen en uiteindelijk op de SP heb gestemd, puur om het feit dat zei tegen het ‘Grote Europa’ waren. Normaliter zou ik wat eerder op de ChristenUnie hebben gestemd, maar dat is puur omdat ik ervan vermoed dat deze partij het dichtst bij de christelijke normen en waarden blijft.

De laatste tijd is er veel te doen om de politiek. PVV en D66 zijn veel in het nieuws, met al hun interessante en soms hilarische statements. Ik kijk de laatste tijd vaak Pauw en Witteman en begin politiek langzamerhand wat interessanter te vinden, maar tegelijk merk ik dat ik echt een leek ben op het gebied van waar welke partij voor staat. Wat velen echter zorgen maakt is dat er zoveel mensen achter de standpunten van de PVV staan.

Wat vind jij van politiek, en behoor jij tot die groep mensen die zich zorgen maakt over de grote groep mensen die achter de PVV staat?

0 reacties | tell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren
Gastblogger

Zondag,
20 september 2009

Gastblogger

Hallo, mijn naam is Anja Brons en ik studeer sinds kort fagot aan het conservatorium van het verschrikkelijk noordelijke Groningen (zoek op youtube indien je niet weet wat het is!).
Twee jaar geleden heb ik tegelijk met Mark Winkelaar de HQschool gevolgd, een aangename kennismaking met deze broeder, wiens volumeuze, fraaie gezang vaak doorklonk vanuit de slaapkamer onder de mijne. Het maakt mij verheugd te zien dat hij met vrienden zo’n toffe site heeft en het is me een eer er een gastblog te mogen verzorgen.

Punt is dus dat ik mij nogal in de muziek begeef. Drie weken geleden was ik nog in Italië, een tournee met een muziekgezelschap van zo’n honderdzestig bepaald niet slechte musici (80 koor-  en 80 orkestleden). We hebben daar de Italiaanse nationale trots gevoed door het Requiem van (hún) Verdi uit te voeren. Absoluut een groots meesterwerk, hoogst Romantisch, rustgevend én oorverdovend, en…een requiem. Oftewel een dodenmis: “Heer, geef hen de eeuwige rust”. Het heftigste stuk: “Dies Irae”; de dag van de toorn, het oordeel.

En verder nog een hoop Latijnse teksten; het smeken om genade op die dag, een beroep doen op Christus’ bloed, een vleugje hoop om gered te worden, de angst om tóch verloren te gaan. Tamelijk katholiek gedachtegoed, maar hoe dan ook, het gaat over God en het laatste oordeel, over heel serieuze zaken dus.

Maar wij maakten er muziek van. Het stuk gaat niet langer over de tekst, maar over de muziek. Ik kan natuurlijk niet “in hun hartjes kijken”, maar de meeste koorleden geloofden helemaal niet, dus ook niet in wat ze zongen, voorzover ze dat al wisten. Dat gaf mij, ondanks dat ik het een fantastisch project vond, een bevreemdend gevoel; waar was ik mee bezig? Met muziek, maar wát voor muziek?!

Het afgelopen weekend was ik op een conferentie van IFES (KIK), met zo’n 450 christelijke studenten. Heerlijk om na een lange zomer weer met zoveel christenen samen te komen en te zingen. Nou zijn opwekkingsliederen bepaald niet de muzikale meesterwerken zoals Verdi die schreef, maar ze raken me soms veel dieper. Dergelijke teksten te zingen met mensen die menen wat ze zingen. Teksten van binnenuit , die me dichter bij God brengen, het absolute doel van ons bestaan. Wat jammer voor al die goedzingende zangers die dit niet kennen!

Ik kan best wijs houden hoor, maar mijn stemkwaliteit is verder niet om over naar huis te schrijven. Toch houd ik enorm van zingen. En ik heb geluk, want als christen valt er ontzettend veel te zingen. Vrijwel overal waar ik met christenen samenkom, studentenvereniging, kring, kerken, noem maar op, wordt er gezongen. En dan doet het er absoluut niet toe of je goed kunt zingen. God houdt volgens mij absoluut meer van valse gemeende noten dan van prachtige ongemeende. Dus zong ik op de conferentie luidkeels mee; “The beauty of Your majesty awakes my heart to sing” en “My soul, my soul must sing!”

Veel zingplezier 

en Groningse groeten!

 

Anja

0 reacties | tell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren
Mark Winkelaar

Vrijdag,
18 september 2009

Mark Winkelaar

Gister hoorde ik toevallig weer ergens die paar zinnen waar ik niet blij mee ben. Waar ik het hoorde doet er niet toe en wie het zei ook niet, wat er toe doet is dat ik het hoorde en het stelde me teleur. Ik kan me ook wel een beetje inbeelden waarom iemand dit zegt, ook al is het heel kort door de bocht, maar dit hoor ik echt niet graag.

Als je dag in dag uit het verhaal van een wonder hoort, dan doet het je op een gegeven moment niets meer, alle glans verdwijnt en de droge stof blijft over. Als ik je vandaag heel enthousiast zou vertellen dat wetenschappers een geneesmiddel voor aids hebben uitgevonden, zou je verwondert en blij reageren. En als ik het je morgen nog een keer zou vertellen zou je er ook nog steeds blij mee zijn, je reactie zou minder zijn, maar nog wel opgewekt. Maar als ik je dag in dag uit zou vertellen over het geweldige geneesmiddel dat is uitgevonden voor aids, dan doet het je op een gegeven moment niets meer, het is dan niets meer dan een feit dat je al weet, geen emotie, geen reactie. Je zou hoogstens, uit dank voor dit dagelijkse nieuws, uit irritatie, je vuist in mijn gezicht planten. Gewenning is een heel menselijk proces en houdt ons in balans, maar als het aan komt op schoonheid en wonderen, staat dit systeem ons wel degelijk in de weg.

2000 jaar geleden stierf Jezus aan het kruis, om de heilige toorn van God te dragen. Jezus heeft het grootste offer ooit gemaakt en de grootste vernedering geleden in de geschiedenis. En wat doet het ons?! Bijna niets meer, het wordt voor ons een sommetje; één plus één is twee. Jezus stierf aan het kruis en de hele gemeente roept: ‘Amen!, maar waar is de koffie?’. Zie je wat er gebeurd is?! Zie je hoe we het kruis van Jezus omlaag hebben gehaald en de Koning elke dag vernederen door dit soort uitspraken. Tuurlijk zullen we nooit volledig beseffen wat Jezus nu eigenlijk voor de hele mensheid deed, toen Hij aan het kruis hing. Maar het veranderen in een cliché helpt het proces niet echt. Bij het horen dat God mens werd zouden onze kaken de grond al moeten raken. Nu zijn we zo ver gezakt dat het sterven voor zijn eigen creatie, die Hij, in zijn soevereinheid, ook net zo goed had kunnen laten barsten, ons al bijna niets meer doet!
Als je dit herkent en hiervan baalt, ga dan nu direct naar God toe en toon Hem je hart. God begrijpt je. Leef met Hem en je zult ontdekken wat het kruis inhoud, je zult door hetzelfde wonder erachter komen hoeveel God van je hield en houdt.

 

Goed weekend,

 

Mark Winkelaar

0 reacties | tell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren
Annuleren