Christenen kunnen ook demonen in zich hebben.
Als je wilt reageren op deze stelling, dan kan dit bij het berichtje met de naam 'Stelling week 14/15'
Victor Dupon

Woensdag,
25 maart 2009

Victor Dupon

Laatst had ik een tof weekend met 70 jongelui in Hengelo, Gelderland. Regelmatig stonden we stil bij de (kruis)dood van Jezus. Één van de activiteiten was de Gogolta loop; iedereen kreeg een zware balk op zijn nek en moest een korte afstand lopen. Aan de kant van de weg lazen de leiders Bijbelteksten voor over de weg die Jezus aflegde met het kruis. De houten balken werden ten slotte neergelegd dicht bij een groot houten kruis waar verder gemediteerd werd over Jezus dood; ieder persoonlijk. Best indrukwekkend...!

 

 Foto: Joël Stouwdam

Maar wat betekent dat nou voor ons dat Jezus is gekruisigd? Ik zelf weet ze geen eens allemaal te benoemen. Naast dat je eeuwig leven bij God kunt ontvangen, vind ik het heel gaaf dat de Bijbel zegt dat je vrijmoedig bij God mag komen! Zonder schroom, zonder schaamte dus. No matter what…Mijn ogen werden hiervoor geopend: probeer het te pakken.

 

Broeders en zusters, dankzij het bloed van Jezus kunnen we zonder schroom binnengaan in het heiligdom, omdat hij voor ons met zijn lichaam een weg naar een nieuw leven gebaand heeft, door het voorhangsel heen. Hebreeën 10: 19-20

God heet ons dus nu welkom door het bloed van Jezus.

 

Nu wij een hogepriester hebben die de hemel is doorgegaan, Jezus, de Zoon van God, moeten we vasthouden aan het geloof dat wij belijden. Want de hogepriester die wij hebben is er één die met onze zwakheden meekan voelen, juist omdat hij, net als wij, in elk opzicht op de proef is gesteld, met dit verschil dat hij niet vervallen is tot zonde. Laten we dus zonder schroom naderen tot de troon van de Genadige, waar we telkens als we hulp nodig hebben barmhartigheid en genade ondervinden. Hebreeën 4:14-16

 

Besef dus dat je onder elke omstandigheid bij God mag komen. Ook als jij net de grootste misdaad hebt begaan. Verder valt er niet veel over te zeggen. Sommige dingen kun je duizend maal horen. Net als dat Jezus van je houdt en opeens land het... Zo is het ook bij dit onderwerp. Ik hoop dat je besef krijgt van dit vertelde feit: je mag ‘zonder schroom naderen tot de troon van de Genadige’! Zo simpel, maar wat zo levens verandering kan betekenen...

 

Welkom bij God!

 

Gr. Victor Dupon

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Zie ookGeen relevante berichten gevonden.
Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'vertrouwen':

Reacties (2)

Reactie van Wabe Bakker

De Gogolta loop vind ik een sympolisch treffende medidatie.

Dank voor je getuigenis. Soms zegt doen meer dan 1000 woorden.

donderdag, 26 maart 2009 - 22:19
Reactie van Ruben

Ik kwam laatst een kaartje tegen met een erg boeiende boodschap. Hij sluit wel mooi aan bij die tekst.

'Geloven is...
... weten dat God je nooit afwijst!'

zondag, 29 maart 2009 - 17:41