Vergeten?

Gebedsbroeders

Twee jongens - Twee posts per week - Onze overdenkingen - Jouw mening?

We maken ons zorgen

Door: RobDinsdag, 29 januari 2008
Terug
Categorie: Levensstijl, 7 keer gereageerd, 1545 keer bekeken

Zorgen,  iedereen maakt iedereen zich wel eens zorgen. De een wat meer dan de ander maar het blijft iets waar iedereen ‘last’ van heeft. We gaan ervan uit dat iets loopt op de manier die wij voor ogen hebben, dat het loopt zoals wij het ‘script’ hebben geschreven. Totdat we erachter komen dat plotseling heel ons schema in de war wordt gegooid. Door een externe factor zijn we ons volledige zicht kwijt op het geheel. We maken ons zorgen.

"Een mens maakt allerlei plannen, wat wordt uitgevoerd, is het plan van de HEER". Spreuken 19:21

Mijn leven wordt niet bepaald door mijn dromen of door mijn plannen voor mijn leven. In mijn leven gaat het om Gods plan voor deze wereld, waarin Hij ook voor mij een unieke plaats heeft bedacht, durf jij ook het zicht uit handen te geven en op God te vertrouwen?

Efeziërs 2:10: ‘Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.’

God heeft zicht op deze aardbol. God heeft zicht over europa, over Nederland, God heeft zicht op jou. Hij begrijpt dat jij je zorgen maakt over dingen die anders lopen dan je had bedacht. Maar God heeft het in zijn hand, Hij heeft zicht op het gehele script. Hij heeft het immers zelf uitgedacht.

Spreuken 6:4: ‘De Here heeft alles gemaakt voor Zijn doel.’

God ziet je zorgen en Hij vraagt aan jou om je zorgen aan Hem over te geven. Wat schiet jij er namelijk mee op, wanneer jij je telkens zorgen loop te maken?

Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één el aan zijn levensduur toevoegen? Matteus 6:27

Vind jij het lastig om je zorgen over te geven aan God en te vertrouwen op Zijn script?

Gods zegen toegewenst,
Greetz Rob

Gerelateerd

Reacties (7)

Rudy Kinds29 januari 2008, 16:12
Leuk stukje, Rob.

Je zorgen aan God over geven....... dat is soms lastig. Want wij willen toch inderdaad onze zaakjes op orde hebben. Waarom, omdat we zelf er dan beter van worden? Lijkt mij niet het beste argument.

Laten we dan aan God vragen of Hij de zorg voor onze problemen over neemt en ons een rol in de oplossing laat spelen; doen we toch nog wat aan onze zorgen!

Groetjes!!
Reint30 januari 2008, 10:20
Heel mooi stukje Rob (één van de vele..). Goed onderbouwd en overtuigend... Een mooie bemoediging!
Krista30 januari 2008, 11:11
het is zeker lastig voor me om mijn zorgen aan God over te geven, maar toch probeer ik het wel elke keer. Hij is echt geduldig en wil je helpen Hem te vertrouwen! Fijn he, zo'n Vader...!
Rob30 januari 2008, 11:29
Hee! Thanks voor jullie reacties, bemoedigd mij ook dat mensen reageren op mijn posts.

En Krista, we hebben inderdaad een fantastische Vader die ons begrijpt en die op ons wacht, Yeah.

Greetz Rob
Ann31 januari 2008, 14:42
Sjonge, dit raakt mij echt. Ik vind het vaak moeilijk om mijn leven, mijn zorgen en twijfels over te laten aan God. En dat terwijl Hij de beste navigator ever is... stom eigenlijk, niet? Dat wij, kleine mensjes, alles altijd maar willen regelen en het moeilijk vinden om in vertrouwen onze hand te leggen in die van onze Vader. Om zo samen op weg te gaan achter onze Verlosser, naar het Eeuwige.

Thanks Rob!!
Mark15 maart 2008, 00:10
Heey Rob.

Mijn probleem is niet zo zeer het overgeven aan God.
Maar meer naar mensen.
Ik geef vaak problemenen weg aan God, en vaak maak ik me der dan ook niet druk over.
Maar er zijn wel eens dingen die je niet zo kan vergeten.
Dan moet je der over praten.

Dus mijn vraag is aan u:
Als ik geen probleem heb met mijn zorgen te geven aan God maar wel aan de mensen hoe ga je dat oplossen.

Want ik geloof dat het goed is om over dingen te praten.

Groeten mark.

P.S. ik hou de site in de gaten.
Rob16 maart 2008, 23:48
Hee Mark,

Wat leuk dat je onze website bezoekt:)
Interessant dat je hier een ander vlak aansnijdt. Het overgeven van je zorgen aan mensen. Misschien heb je een voorbeeld waarin jij moeite had je zorgen bespreekbaar te maken aan de ander?
Want volgens mij geef je zelf al een beetje de oplossing.

De oplossing is om te gaan praten met de mensen bij wie je het moeilijk vind je zorgen bespreekbaar te maken. Hoewel dit soms een vreselijk lastige oplossing is.

Ik hoor graag van je,
Zegen, Rob