Vergeten?

Gebedsbroeders

Twee jongens - Twee posts per week - Onze overdenkingen - Jouw mening?

Nu alweer de outreach!

Door: Mark BMaandag, 10 december 2007
Terug
Categorie: DTS Mark, 1203 keer bekeken

Je zit hier net en bent dit gaan zien als je thuis en je moet alweer weg. En je sluit alles af. Van je werktaak tot het afscheid nemen van je mentor. Van je laatste lesdag tot je laatste ontbijtje, het klinkt allemaal zo raar. Ik heb de tijd hier op Heidebeek mogen zien als een enorm gezegende tijd. Ik ben enorm gegroeid op sociaal emotioneel gebied. Ik heb mijzelf ook beter mogen leren kennen op geestelijk gebied. Welke dingen heeft God klaar liggen voor de toekomst? Waarin wil God mij vooral gebruiken? 
Maar ook onderwerpen uit de Bijbel waar ik veel meer over heb mogen leren. Hoe gaat het er bijvoorbeeld in de Geestelijke wereld aan toe, is een vraag die hier tijdens mijn DTS wel een stuk duidelijker is geworden. Voorheen was ik mij niet zoveel bewust van de Geestelijke wereld, maar nu je er onderwijs over hebt gekregen ben je er meer van bewust.
En ik kan je zeggen, de geestelijke wereld is van zoveel meer waarde dan de zichtbare wereld. Daarmee wil ik niet zeggen dat hetgeen wat je ziet niet belangrijk is, want dat is niet waar. Ik bedoel ermee te zeggen dat de Geestelijke wereld eigenlijk hetgeen is waar het uiteindelijk om draait.

Ik weet niet of ik het al in een eerdere post heb verteld, maar we zijn mensen met een lichaam, ziel en geest. De geest hebben wij als mensen gekregen en het is zo belangrijk. Want of je het nu wilt of niet, er bestaat een onzichtbare wereld waar wij ons in begeven. Er zijn engelen van God, maar ook engelen van de duivel. Beiden bestaan, beiden hebben macht in de geestelijke wereld, maar wat moeten we ermee? Wat hebben we ermee te maken? Maar ook genezing is iets waar ik de laatste tijd veel mee bezig ben. Hoe kun je voor iemand voor genezing bidden? Welke dingen hebben invloed op jouw gebed? Kan iedereen mensen genezen? Ik heb de laatste tijd mogen zien dat we allemaal de gave van genezing hebben gekregen van God. Want er staat in de Bijbel dat bij de Heilige Geest ook al zijn gaven aan je zijn gegeven en daarbij zit de gave van genezing.

Voor de rest heb ik mogen kijken naar wie God is voor mij. En heb ik mogen leren dat je dit alleen goed kan zien als je rechtstreeks naar God kijkt en niet naar de mensen om je heen. Dit betekent niet dat mensen niet een stukje van God kunnen zien, want dit is helemaal waar. Wat ik wil zeggen is als we God willen leren kennen hoe Hij echt is, moeten we intimiteit met God krijgen. Moeten we tijd in onze relatie met God investeren. Moeten we de Bijbel gaan lezen om te kijken hoe Gods karakter is. En het geheim van dit alles is het woordje 'liefde' Het moet namelijk zo zijn dat we, omdat we zo'n liefde voor God hebben we tijd met Hem willen doorbrengen en niet vanuit, omdat we ons verplicht voelen.
 
Even genoeg over het onderwijs dat ik heb gekregen de afgelopen 3 maanden. Ik zou jullie namelijk ook graag willen laten weten hoe mijn outreach eruit gaat zien. Ik had jullie als lezers namelijk nog beloofd om meer te laten weten over mijn outreach zodra ik ervan afweet. Ik ga zoals jullie weten naar outreach in Indonesië. Inmiddels weet ik iets meer dan dit :) Ik ga namelijk op 17 december vanuit Schiphol naar de Kuala Lumpur in Maleisië. Hier zullen we voor 10 dagen verblijven. Hier zullen we daklozen praktische hulp bidden en een aids-ziekenhuis bezoeken en grote dingen van God verwachten. Daarna vliegen we naar Jakarta. En van daaruit zal er een grote reis beginnen door heel Indonesië heen. We gaan namelijk van Jakarta afreizen per auto/bus/trein naar Bali. Van Bali met het vliegtuig naar Ambon. Van Ambon met de boot naar Tual, waar we een mini-DTS zullen gaan houden voor de plaatselijke kerk.
De totale outreach zal iets meer dan 2,5 maand duren. Tijdens onze outreach zal ons programma er heel gevarieerd uitzien. We zullen natuurlijk de plaatselijke kerken gaan bezoeken om daar van betekenis te zijn. In sommige kerken zou dit neerkomen op het onderwijzen terwijl andere kerken praktische hulp nodig hebben of waarmee we evangelisatie acties kunnen opstarten. Op sommige plekken in Indonesië is het gevaarlijk om te evangeliseren. In deze gebieden zullen wij d.m.v. onze houding en praktische hulp laten zien dat er een levende God is die mensen helemaal verandert.

Je kunt onze belevenissen volgen op onze weblog!

Voor de rest wil ik jullie vragen als je het op je hart hebt, om tijdens mijn outreach voor mij en mijn team te bidden. Gebed is zo belangrijk en nog meer welkom dan geld!
 
Tot over 3 maanden!
 
Groeten en Gods zegen,
Mark B

Gerelateerd

Reacties

Er zijn nog geen reacties op deze blog