Vergeten?

Gebedsbroeders

Drie jongens - Drie posts per week - Onze overdenkingen - Jouw mening?

Laten we met z'n allen bidden!

Door: Mark BoermanVrijdag, 26 februari
Terug
Categorie: Algemeen, 32 keer gereageerd, 472 keer bekeken

Annuleren

Sinds een maand of twee hebben we een nieuwe mogelijkheid te bieden aan de bezoeker van de website, namelijk het ontvangen van persoonlijk gebed. Daar kan je komen via ‘over ons’. Nou vind ik het persoonlijk erg cool om te mogen bidden voor andere mensen. Het liefst doe ik het terwijl ik deze mensen zie zodat ik wat actiever kan bidden.

Nu kreeg ik laatst via een reactie het volgende te horen “Want als we samen bidden, staan we samen sterk”. Ik werd er weer bij bepaalt dat ik niet zo goed weet hoe ik daar over denk. Veel mensen in mijn omgeving zien het zo: Veel gebeden hebben een krachtige uitwerking. Met dat ze dit zeggen (je zal het ze nooit zo horen zeggen) zeggen ze dat het krachtiger is dan één gebed. En ik doe er soms vrolijk aan mee. Maar ergens merk ik dat het niet klopt. Als we kijken naar de Bijbel zien we een hele andere waarheid.

Jakobus 5:16 Want het gebed van één rechtvaardige, mist zijn uitwerking niet. En ik kan er nog genoeg opnoemen maar het is niet mijn doel om met Bijbelteksten je te overtuigen.

Wat ik denk is dat we als mensen snel geneigd zijn om voor alles op zoek te gaan naar een oplossing. Om dit te betrekken op het onderwerp bidden: Omdat we niet altijd resultaat zien van ons gebed, gaan we twijfelen aan de kracht ervan. En wat is dan de makkelijkste oplossing? Juist ja, deze oplossing niet bij jezelf te zoeken. Ik wil het bewust kort houden zodat je wat tijd over hebt om eventueel te reageren of er nog even over na te denken.

Wat vind jij? Geloof jij dat het gebed van één rechtvaardige even krachtig kan zijn als een hele schare rechtvaardige mensen?

Gerelateerd

Reacties (32)

Reacties 1 - 20 van 32
vrijdag 26 februari, 10:51koningskind
Hallo mensen,

Op het moment zit ik in het buitenland voor mijn eindstage. Ik heb het super naar mijn zin. Beleef hier veel, en God is hier aan het werk met mij. Super om dat mee te maken.

Tot een paar weken terug kreeg ik te horen dat de moeder van een super goede vriendin van me ernstig ziek is. Dan is de afstand Australie, Nederland super groot. Je wilt er dan voor je vrienden zijn maar de afstand is te groot. Je kan via MSN met elkaar praten maar een knuffel of even wat anders doen/zodat er wat afleiding is zit er niet in.

Het enige wat ik kon doen is de familie bij God brengen. Op een gegeven moment ging het even erg slecht met haar moeder. Die vrijdag had ik een kleine studie gehad over het verhaal dat vier vrienden de verlamde door het dak naar jezus brachten. Jezus was aan het spreken in een huis en er waren zoveel mensen dat ze niet door de deur konden. (staat in Marcus)

Die vrienden hadden twee dingen kunnen doen. Ze hadden de moed op kunnen geven en proberen door de menigte te gaan. Of dat gene wat ze hebben gedaan. Het dak op gaan en gewoon door het dak de verlamde aan de voeten van Jezus brengen. Door het geloof/doorzettingsvermogen van de vrienden kwam de verlamde bij Jesus.

Maar goed wat ik er die avond uit haalde is van de afstand mag dan zo groot zijn. En ik mag dan denken dat ik niets kan doen maar eigenlijk kan ik de moeder door het dak bij jesus brengen. Door voor haar te gaan bidden en haar bij Jesus te brengen. Ontzettend veel mensen bidden voor haar en hoorde net dat er een lichtpuntje in de situatie is gekomen. Ik geloof dat gebed sterk staat. Zolang wij volhouden!

Ja ik geloof definitief dat het gebed van een 1 rechtvaardige even krachtig kan zijn als een gebed van een hele schare mensen!
vrijdag 26 februari, 15:01Nodoubt
Ja Mark ik ben het met je eens dat we niet moeten twijfelen aan de kracht van het gebed van 1 rechtvaardige. Dat laat die tekst in Jak. die aan Elia refereert goed merken!
Ook ben ik het met je eens dat we niet te snel naar anderen moeten gaan kijken maar eerst onszelf moeten onderzoeken.


Matteüs 18:19,20

Ik verzeker het jullie nogmaals: als twee van jullie hier op aarde eensgezind om iets vragen, wat het ook is, dan zal mijn Vader in de hemel het voor hen laten gebeuren.
Want waar twee of drie mensen in mijn naam samen zijn, ben ik in hun midden.'

In combinatie met Leviticus 26:8

Vijf van jullie zullen volstaan om honderd vijanden te verjagen en met honderd van jullie verjaag je er tienduizend; ze zullen door jullie zwaard worden geveld.

En Deuteronomium 32:30

Want hoe zouden zij met één man
duizend van jullie kunnen achtervolgen,
met twee er tienduizend verjagen,
als de HEER, jullie rots, je niet uitleverde?


Als er 1 rechtvaardige een rechtvaardig gebed bid is er een enorme kracht die daarvan uitgaat. Dan kan groter zijn dan een grote schare mensen die niet goed bezig zijn, onrechtvaardigen.

Maar wat is dan de grootheid van Gods beloften? Wat als er 2 rechtvaardigen zijn... of drie... of nog meer? De kracht neemt NIET evenredig toe. Het wordt niet 1+1=2 Maar 1+1=3 of 10 of 100.

Omdat (zoals ook gezegd werd in een eerder blogje:) de kans groot is dat er onenigheid ontstaat waar velen 'in Mijn naam samen zijn' is het niet altijd wenselijk om maar met
zoveel mogelijk mensen samen te bidden. Beter bid je met 1 persoon die je goed kent en waar je het helemaal mee eens bent dan met 100 personen waar dat niet het geval is.
En wees het onderling helemaal eens voordat je gaat bidden en twijfel niet en zorg dat wat je bid in overeenstemming is met Gods wil - Zijn Woord. Maar dan kan vervolgens de kracht van God machtig gaan werken... , bid altijd ook: Uw wil geschiedde. Dit als 'beveiliging' tegen eigen onwetendheid en dwaasheid.
vrijdag 26 februari, 15:44fdcashgsh
Noudoubt.

Daarom en ik zo blij met de gemeente waar ik in zit. Iedereen is radicaal, iedereen geloofd eigenlijk het zelfde. Er is veel kracht in mijn gemeente. Als je interesse zou hebben: www.gemeentevanjezus.nl is de link.

Groeten Joshua.
zaterdag 27 februari, 18:33Jannie van Weelden
fantastisch hoe God werkzaam is door jullie en een genot alle reacties te lezen, vooral de 1na-laatste slaat precies de spijker op de kop!
zaterdag 27 februari, 18:42Obey
wat is de 1na laatste? -nieuwsgierig-
zaterdag 6 maart, 18:13Obey
Dat Chili. Ik heb rond begin 2007 iets gelezen, om het boeiend te houden, over een man die alles opgaf, hij ging weg bij zijn werk en had het idee dat Hod hem riepom voor zijn land te bidden. Dat idee sprek me wel aan. Maar mensen, als het allemaal JP´s, Joshua´s en Mark Boermannen zijn, dan geef ik het op. haha.
zaterdag 6 maart, 18:13Obey
Maar goed, die man woonde dus ook in Chili. Vandaar de aarbbeving. En echt, serieus, dat weet ik zeker!!!!!
zaterdag 6 maart, 18:17Obey
Sorry trouwens aan Nodoubt voor de verwarring, eerder in deze -postrij- van reacties (Jannie van weelden heeft ook niet gereageerd op mijn versoek). Ik deed toen even een snel website bezoekje, en had zelf ook wat reacties gegeven. Het was misschien wat ijdel gedacht van mezelf hehe, :) maar ik dacht dat ze misschien uberhaupt een reactie bedoelde. Dus niet per sé in de rij van posts. Maar als niemand er van wakker heeft gelegen,,,dan is het goehoed. Ja toch?
zaterdag 6 maart, 18:18Obey
-ik gaf toen een serie websitebezoekjes achter elkaar, verschillende -teksten- die ik schreef, dus ik dacht dat ze misschien reageerde op één van mijn -teksten-, helaas waarschijnlijk.
zaterdag 6 maart, 18:19Obey
Maar het slaat dus op de reactie van nodoubt vermoed ik.
zaterdag 6 maart, 18:24Obey
hey, maar is het werkelijk bijna een jaar geleden dat ik die tekst over die benjaminieten verstuurde?
Als je dat verhaal ook leest, dan vraag je je echt af wat voor klimaat -het volk- leefde.
Echt, ikwordt moedeloos van mijn gebeden. ik zie er geen vrucht of kracht van, op een paar uitzonderingen na. Ik zou weleens de lucht in geprezen willen worden, in de zin van: wat gaaf dat je kussen omviel toen je een liedje zong. Zo is het net alsof alles in het grote zwarte gat (lees: VAN MIJN BUURMAN), want ik ben natuurlijk de energiegevende ster, verdwijnt. :)
zaterdag 6 maart, 19:24Mark Boerman
Obey, waarom deel je deze informatie met de bezoeker?
zaterdag 6 maart, 19:28Obey
Waarom deel jij bepaalde gedachten niet met de bezoekr, ik zie dat sommige gedeelten van je posts zwart zijn gemaakt? Je schaamt je toch niet mag ik hopen.
De post waar ik het over heb, was vorig jaar goede vrijdag, een dag waarop ik ook veel heb gebeden, oa voor een opwekking, hehe :) (titel post: zoek en gij zult vinden, 11april 2009, onder voornaam Pieter, NB ik type bewust deze rotzooi NIET onder mijn eigen volledige Nick) :)
zaterdag 6 maart, 19:35Obey
Ik deel het, omdat zo je wilt de Heer, maar je kunt ook zeggen dat er een herinnering bij me boven kwam, aan dat schriftgedeelte. Ik vond het geouwehoer op de website daar wat van wegkrijgen, vooral in de zin van een beetje baldadig roepen -wat loop je eigenlijk voor onzin uit te kramen- of -wat doe je vaag-, gterwijl je natuurlijk er ook op door kunt vragen, dat kan idd ook in prive berichten, maar hou respect. Dat is een tip die ik wil meegeven. Anders komt het niet zo fris over naar mijn opinie, of wel, maar dan doe ik natuurlijk mee, hehe:)
zaterdag 6 maart, 19:41Obey
- de herinnering kwam afgelopen week,ook naar aanleiding van ergernis van mijn kant over -het niveau? misschien wel?-
Ik heb het idee dat het in Nederland niet goed gaat. Daar kun je depressief over doen,of je kunt met een heel team firebijeenkomsten door het ganse land gaan houden en je kunt bidden en zingen etcetera.
Ik weet niet meer of ik op deze website ben gekomen omdat joy me er op wees, of dat ik hem zelf heb -opgesurfd-, maar ik kwam er op toen ik diep in de shit zat, dus misschien ben ik er teveel aan gehecht geraakt, dat kan natuurlijik ook. Nu gaat het op zich nog niet optimaal, maar het kan me wat minder schelen, omdat ik al wel weer wat stappen verder ben in het verwerkingsproces en het terugvinden van eigenwaarde. De gedachte dat ik een psychose zou hebben gehad vind ik abject, om maar eens een woord te noemen wat grappig zou zijn als bijvoorbeeld premier balkenende dat morgen nu ook noemt in een interview met twee vandaag, maar waar ik mijn vakantiebestemming niet van laat afhangen :)
zaterdag 6 maart, 19:48Obey
-het kan ook zijn dat ik mijn eigen ellende op jp, joshua en jou projecteer, maar nog het meest op rob denk ik :)
zaterdag 6 maart, 19:48Obey
ik zat er gisteravond nogal doorheen. beetje moedeloos en vind dan niet dat dat mag..:)
de career challenge was niks, zoveel is niks, bij wijze van spreken is het alles bagger
zaterdag 6 maart, 19:57Obey
Maar goed, vanmiddag ben ik naar cultuurspot geweest, dat is een festival in Stadshagen (de wijk wara ik woon:).
Ik denk erover om deel te nemen. Het was vanmiddag een concert, allemaal klarinetisten, prachtig. Ik denk erover om mee te doen. Ik wil dan met de cello iets gaan doen, alleen moet er dan nog een instrument bij, hoewel het ook solo kan. Niet alle stukken beheers ik even goed, maar ik twijfel tussen Bach (er-haha) en SaintSaens. Saint Saens ben ik eigenlijk wel trots op, beheers ik niet puntgaaf, maar klinkt toch al wel redelijk. Ik vind het moeilijk goed in te schatten. Bij tijd en wijle voel ik virtuoos, andere keren minder. Toch denk ik dat ik wel kan zeggen dat ik SaintSaens redelijk beheers.
Ik speel weer meer, probeer me daarin ook te laten leiden door de heer. Vanmiddag stopte ik, ook op zijn aanwijzing en toen kwam er een vader langs met een zoontje, of dochtertje en het ging de hele tijd over een poes.
Dat vond ik ook wel een moment om te stoppen, omdat ik me, sinds de klacht over geluidsoverlast, kapot irriteer als ZIJ over haar begint, lees, die roept.
zaterdag 6 maart, 19:58Obey
by the way, ik ben weer 100% arbeidsgeschikt verklaard, afgelopen dinsdag =)
zaterdag 6 maart, 19:58Obey
JOURNAAL -blij
Reacties 1 - 20 van 32

Reageer op deze blog