Vergeten?

Gebedsbroeders

Twee jongens - Twee posts per week - Onze overdenkingen - Jouw mening?

Het slaat in als een bom

Door: Mark BVrijdag, 28 september 2007
Terug
Categorie: DTS Mark, 1171 keer bekeken

Het is niet te geloven hoe het begin van mijn 2 week is verlopen.
Mijn eerste week was al zo goed omdat ik allemaal mensen om mij heen heb die dezelfde ontwikkeling doormaken en dat we elkaar echt enorm mogen steunen.

En dan heb je de eerste les en het slaat echt in als een bom. Het gaat over je grenzen heen die jij zelf hebt gelegd in je leven. Het gaat over grenzen van de kerk als het gaat om de radicaliteit in de lessen.
Het is gewoon een gegeven dat we zijn gered in Jezus naam en dat is natuurlijk hartstikke tof, maar als christenen zijn we vaak geneigd het hier bij te laten.
Natuurlijk is het hartstikke mooi om bijvoorbeeld met onze zonden bij het kruis te komen en het daar ook te laten liggen, maar dan? wat gaat er daarna gebeuren?

Ik heb mogen leren dat daarna juist de volgende stap moet komen namelijk actie! Je hebt om zonden vergeving gevraagd maar in hoeverre moet je deze niet helemaal gaan verbeteren? Bijvoorbeeld je bent slecht geweest tegenover je broer omdat hij in jouw ogen niet voldeed als broer. Breng je het bij het kruis? Ga je er zelf nog mee aan de slag door er ook met je broer samen over te praten? of ga je zelfs zo ver dat je niet alleen in het verleden kijkt maar ook met de toekomst bezig gaat. Dat je je helemaal gaat inzetten om er in de toekomst een goede relatie van te maken samen met je broer.

Discipelschap is niet alleen je verleden belijden maar juist bezig gaan met je toekomst. Niet alleen je leven beteren en de 10 geboden naleven maar verder kijken dan je neus lang is. Vaak zien wij de 10 geboden als regels, maar zie het nou eens als mogelijkheden. Gij moet uw ouders eren. Laat je het hierbij of ga je verder? Ga je er alles voor doen om je ouders meer te doen dan alleen te eren. Je moet het alternatief op de 10 geboden laten zien. Gij zult niet stelen, geef dan!

Net met je behoeftes. Je wilt elke avond in je bed slapen en een goede nachtrust maken. Je hecht er veel waarde aan en misschien wel te veel?
Ben jij bereid dingen/behoeftes op te geven voor God?
Tijd is bijvoorbeeld een heel goed voorbeeld daarvan. Ben jij bereid tijd op te geven om God? stille tijd? of gewoon voor mensen?

We zijn wel christenen maar zijn we ook het beeld dat God graag wilt dat we laten zien aan de mensen om ons heen. Niet-christenen zien namelijk niets anders van God dan jullie christenen.

En het is erg mooi om te zien dat God gewoon deze DTS zo gebruikt voor mij om te groeien in geloof! Ik hoop jullie over een weekje weer even een berichtje te sturen, maar ik had nu het geluk dat ik een laptop van een medestudent kon lenen en er niemand hier meer was waardoor het internet lekker snel ging.

Groeten, en als je vragen hebt dan post je maar een reactie. Misschien kan ik nog een keer antwoorden op jullie vragen en anders zal dit worden gedaan door mijn medebroeders ________________________________________________________________

Gerelateerd

Reacties

Er zijn nog geen reacties op deze blog