Vergeten?

Gebedsbroeders

Drie jongens - Drie posts per week - Onze overdenkingen - Jouw mening?

God de Heilige Geest (1)

Door: Rob GiesbersDinsdag, 30 oktober 2007
Terug
Categorie: Algemeen, 5 keer gereageerd, 2072 keer bekeken

Annuleren

Ik had gister een vraag gesteld aan familie vrienden en kennissen. Misschien heb ik jou ook wel deze vraag gesteld; Waar denk je aan bij het woord God? Welke woorden schieten bij je te binnen en denk je ook aan een persoon? Tientallen hebben gereageerd op deze vraag, heel erg bedankt!

Ik wilde met deze vraag namelijk kenbaar maken dat we de Heilige Geest vaak vergeten in de drie-eenheid, in de Godheid.
Als we denken aan God, dan denken we aan God de Vader of God de Zoon maar zelden aan God de Heilige Geest, is het niet? Je hoort het goed; de Heilige Geest is ook God.

Daarop hoorde ik de stem van de Heer zeggen: ‘Wie zal ik sturen? Wie kan namens ons gaan?’ Ik antwoordde: ‘Hier ben ik, stuur mij.’ 9 Toen zei hij: ‘Ga en profeteer het volgende tegen dit volk: “Luister goed, maar begrijpen zul je het niet; kijk goed, maar inzien zul je het niet.” Jesaja 6:8-9

De profeet Jeremia schrijft: “Spreekt de HEER”, maar om de specifieke bron van deze woorden te achterhalen zal ik het boek Hebreeën erbij pakken.

Ze werden het niet met elkaar eens en gingen uiteen, maar niet voordat Paulus nog een laatste woord had gesproken: ‘Volkomen terecht heeft de heilige Geest bij monde van de profeet Jesaja tegen uw voorouders gezegd: “Ga naar dat volk en zeg: ‘Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen, en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben. Handelingen 28:25-26

Voor nog een voorbeeld zie Jeremia 31:31-34 en Hebreeën 10:15-17.

Wie had dit gezegd? De Heilige Geest. Niet alleen geeft Hij er een getuigenis van, maar de Bijbel vertelt ons dat Hij het ook was die daarvoor sprak.
De Heilige geest is dus ook God (
Wanneer jij de Heilige Geest niet als God ziet mag je het gerust kenbaar maken door middel van een reactie achter te laten)
Vaak vergeten we God de Heilige Geest in de drie-eenheid, Hij valt een beetje op de achtergrond.

Zie jij de Heilige Geest ook als God?

Mijn volgende post zal dieper ingaan op het werk van de Heilige Geest

Gods zegen,
Rob

Gerelateerd

Reacties (5)

woensdag 31 oktober 2007, 11:48Iskandar
Ik zie de Heilige Geest zeker wel als God. Maar het is inderdaad zo dat we er vaak God/Jezus en de Heilige Geest van maken terwijl het toch echt de 3-éénheid is en niet de 2-éénheid & zijn Heilige Geest. :P
woensdag 31 oktober 2007, 11:50Iskandar
P.S.

Toen jij mij die vraag stelde...

"Waar denk je aan bij het woord God? Welke woorden schieten bij je te binnen en denk je ook aan een persoon?"

toen vergat ik inderdaad ook de Heilige Geest te noemen, terwijl God en Jezus wel in me opkwamen.
donderdag 1 november 2007, 15:02Elise
het is apart dat er soms zo weinig kennis is over de Heilige Geest.
Als mensen werkelijk zouden beseffen wat Hij doet, dan zou Hij veel meer aandacht krijgen.

Ik bedoel, Hij is degene, die spreekt, die kracht verleent, die je helpt bij het bidden, die je leid enz..

En dan natuurlijk is dat allemaal de in de werking zetten van Gods wil. Daarom zijn ze ook onlosmakelijk.

Ik vind het goed, dat er dus meer over gesproken word en 'onderwijs' in gegeven word!:)
ik zie uit naar je volgende stukje.

bless elise
zondag 10 mei 2009, 20:31Sebastiaan
Geachte dames en heren,

diegenen die oprecht op zoek zijn naar het Koninkrijk van de HERE wil ik graag uitnodigen op de volgende website: .....

Jesus loves you!

Sebastiaan

::Edit::
Rob, namens het gebedsbroedersteam: Beste Sebastiaan, doorverwijzingen naar andere websites kunnen we niet tolereren. Wel mag je altijd een mailtje sturen naar info apestaartje gebedsbroeders.nl, we kunnen dan in het gebedsbroedersteam overleggen of we wat met je linkverwijzing kunnen doen. Een aanmerking op je berichtje, "diegenen die oprecht op zoek zijn naar het Koninkrijk van de HERE..." Ik wil een ieder doorverwijzen naar Gods Woord, de Bijbel ;) Nader tot God, en Hij zal tot u naderen. Fijne week alvast toegewenst :)
vrijdag 23 april, 23:32fdcashgsh
Wat een misleidende reacties. Wow ik schik daar van.

Ik denk voor lief hebbers kunnen we hier verder een discussie houden over dat er geen of wel een drie eenheid is.
Er is weinig kennis over de HG?? en je vergat de HG?
Jezus is de Vader en de HG is God. Dus als ik het heb over de HG heb ik het gewoon over God die zijn kracht toont.
Dat is veel logischer dan zo'n 2 eenheid of een 3 eenheid.

Reageer op deze blog





"));